english        Kurze Information in Deutsch                
   
MHD ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
nezávislé internetové stránky

   CESTOVÁNÍ V RÁMCI MHD  
.
   PRAKTICKÉ RADY A INFORMACE  
   KONTAKT A DISKUZE  
.
   ZAJÍMAVOSTI Z MHD  
   ANKETY, TESTY, HRY, UŽITEČNÉ  





© Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
Stránky založeny 12. 2. 2001


             Úvodní stránka / Kontakt a diskuze  

NÁZORY, DOTAZY, KOMENTÁŘE

NÁPOVĚDA K TÉTO INTERNETOVÉ STRÁNCE:
Na této a ostatních souvisejících stránkách jsou uvedeny názory, dotazy a komentáře k těmto stránkám.
I vy můžete přispět zasláním zprávy elektronickou poštou na adresu provozovatele těchto stránek, uvedené pod odkazem Kontakt.
UPOZORNĚNÍ:
Provozovatel stránek si vyhrazuje právo obsahové korekce došlých dotazů (neplatí pro příspěvky na K-reportu). Text, který je v rozporu s právními normami a etikou, nebude zveřejněn, stejně jako text, jehož obsah není zaměřen na problematiku MHD především ve Žďáru nad Sázavou (nejsou zde taktéž uvedeny konkrétní dotazy, jako například na dopravní spojení v rámci MHD apod). Dotazy + odpovědi k platebním (čipovým) kartám jsou pod odkazem Platební (čipové) karty.
.

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400../.1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800

200) Dotaz (plné znění)
    Při brouzdání po internetu jsem narazil na Vaše stránky o žďárské MHD. Mimo jiné jsme na nich nalezl i fotografie z loňských zářijových oslav 50ti let MHD ve Žďáru. Na nich mě zvlášť zaujal autobus Karosa ŠL 11 (SPZ CRA 05-97). Tyto autobusy jsou moje hobby, a věnoval jsem jim i svoje stránky (www.sx11.ic.cz). Chtěl bych Vás proto požádat, zda nemáte více fotek zmíněného autobusy a zda byste mi je nemohli poslat. Též bych uvítal i nějaké další informace (rok výroby, výrobní číslo, majitel apod) .
K.T., ?
Odpověď: U uvedeného vozidla je k dispozici pouze jedna fotografie. Pořadatelem oslav ale byl dopravce pro žďárskou MHD (ZDAR, a.s.), přičemž hlavním organizátorem byl příslušný pracovník podniku ZDAR (viz odkaz "Kontakt").


199) Reakce na dotaz číslo 197 (plné znění)
   Posilam vam vyzadanou odpoved. Informace o poslancich tady neni, asi nic v letosku menit nebudou.
V.C., Žďár nad Sázavou
"Na základě smlouvy s Městem Žďár nad Sázavou o provozování MHD pro rok 2008 mají na linkách a spojích MHD nárok na bezplatnou přepravu tyto osoby:
  • děti do 6 let,
  • osoba nebo pes, pokud jsou držiteli průkazu ZTP-P,
  • držitelé průkazu ZTP a ZTP-P včetně invalidního vozíku,
  • důchodci nad 70 let věku na základě předložení adresné čipové odbavovací karty bez rozdílu trvalého bydliště
  • kočárky s dítětem,
  • držitelé průkazu PTP MV ČR,
  • členové Konfederace politických vězňů,
  • držitelé průkazky vydané MěÚ ve Žďáře nad Sázavou pro majitele zlaté plakety prof. Jánského
  • důchodci - přímí účastníci odboje (držitelé osvědčení),
  • vdovy po účastnících odboje (držitelé osvědčení),
  • představitelé státní moci - senátoři, soudci ústavního soudu."

  • 198) Reakce na dotaz číslo 197 (kráceno)
       To je jasné. ZDAR je soukromý podnik a ne státní. Poslanci a senátoři se zadarmo v MHD ve Žďáře vozit nebudou.
    Z.S., ?


    197) Dotaz (kráceno)
        Po rozhodnuti Ustavniho soudu kvuli bezplatne preprave zakonodarcu kvuli  Student Agency se chci zeptat, jak to je u MHD ve Zdaru? 
    V.C., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Toto je velmi zajímavá otázka. Dle stávajícího tarifu (ceníku) MHD Žďár nad Sázavou je doposud bezplatná přeprava zákonodárců garantována. Zkuste se prosím informovat přímo u dopravce (viz odkaz "Kontakt") a jeho odpověď prosím zašlete - bude pak zveřejněna na této stránce.


    196) Reakce na dotaz číslo 193 (plné znění)
       Pracovník ze Zdaru mi nakonec odepsal. Netřeba dál komentovat. Opublikujte to klidně i pro ostatní, aby byli lidově řečeno v obraze.
    J.B., Žďár nad Sázavou
    "Dobrý den,
         omlouvám se pozdější odpověď, ale čekal jsem na vyjádření řidičů kteří v sobotu a v neděli jezdili MHD. Z jejich vyjádření jsem zjistil, že jeden autobus skutečně v sobotu jezdil po původní trase než ulici Strojírenskou uzavřeli. Na můj dotaz proč tak jezdil mě odpověděl, myslel jsem, že má jezdit po původní trase dokud ulici neuzavřou což si vysvětloval špatně. Podle rozhodnutí o povolení uzavírky místní komunikace v bodu 2 se píše: termín uzávěrky sobota 1. 3. 2008 – neděle 2. 3. 2008. To znamená, že měl celou dobu jezdit po objízdné trase. Za toto pochybení se omlouvám Vám i ostatním cestujícím a do budoucna přijmeme taková opatření, aby podobná situace nemohla opakovat. Řidič, který  porušil nařízení o objížďce  bude potrestán odnětím části prémií. 
        Pozorně jsem si přečetl i ostatní Vaše připomínky,.chybný směr na autobusu od Pilské nádrže odstraníme ihned . Kontrolu občas provádíme a provedl jsem ji i po Vašem upozornění a neshledal jsem však  žádné závažné přestupky proti jízdnímu řádu. Řidiči z výchozí zastávky odjížděli dle jízdního řádu pokud byl nějaký problém tak došlo  ke zpoždění   autobusů ve špičce vlivem provozu ve Žďáru nad Sázavou. Že máme řidiče pomalejší s tím asi mnoho nenaděláme, ale žádný řidič nemůže podjíždět jízdní řád nebo odjíždět předčasně ze zastávky. Pokud řidič správně ovládá odbavovací zařízení a na každé zastávce má nastavenou zastávku, ve které se právě nachází, na displeji se mu zobrazuje čas odjezdu, a proto nemá důvod odjet dříve.
         Budu rád, když se zlepší situace v městské dopravě a udělám pro to maximum."


    195) Dotaz (plné znění)
       Dobrý den, rádi bychom, aby tato kritika byla zveřejněna. Je to možné?...
    Dobrý den,
         dovolujeme si Vám napsat malou kritiku o MHD,také z pohledu druhé strany.
          Před časem jsme zcela náhodou objevili Vaše www stránky, kde jsou různé dotazy, či připomínky, ale ne zřejmě všechny. Je možné uveřejňovat i více názorů, či připomínek, jako tomu je na ostatních různých serverech? Nebylo by na škodu tu zviditelnit pravé názory a kritiky nejen cestujících, ale třeba i samotných zaměstnanců, pokud tedy chcete, aby docházelo jen ke zlepšení? Rádi bychom chtěli napsat jen takovou malou kritiku k dění MHD, zde ve Žďáře nad Sázavou. Věřím, že názory lidí Vás zajímají, ať už jsou jakékoliv, samozřejmě ve vší slušnosti.
         Začli bychom asi nejčastějším problémem a to je ČAS. Čas je neúprosný, ale i přesto jej dokážeme v jistém smyslu ovlivnit, alespoň v dopravě ano, jenom to chce více snahy. Asi největším negativem bude zpoždění spojů. Je několik variant, proč k němu dojde a dochází. Za prvé, zpozdí se řidič (z jakýchkoliv důvodů, ať už pracovních, či osobních) jsme přece jenom lidi, ne dokonalý stroj, tento problém nastává zřídkakdy. Za další jsou to lidé (sami cestující), jak je to možné? Úplně jednoduše. Někteří lidé stojí na zastávce včas, ovšem třeba nachystat si vhodnou hotovost, nebo průkazku, to už jim nic neříká. Nastane lovení po kapsách, hledání hluboko v taškách, či batohu a vytahování tisícovek. Jiní cestující chodí pozdě, čili dobíhají, shovívavý řidič na ně čeká, i za cenu zpoždění (když počká, je to špatně, má zpoždění a na dalších zastávkách si určitě něco vyslechne, když nepočká je to také špatně, protože přijde stížnost, že někomu ujel), ale šéfa už nezajímá příčina „prostě ujel, nebo jel dřív“. A pak je to samotná doprava (silniční provoz), jak jistě víte, v našem městě je to někdy děs a hrůza. Ucpané vozovky jsou pomalu horší jak v Praze. Pokud vyjíždí autobus ze zastávky, má podle vyhlášky přednost. Ne všichni řidiči ostatních vozidel však toto respektují, odhaduji tak tři z deseti, pak se tam prostě autobus musí natlačit i za cenu, že řidiči osobních vozidel na ně zlostně troubí. Přitom je jejich povinností umožnit vozidlům MHD výjezd z autobusové zastávky. Dalším faktorem zpoždění jsou objížďky, kterých jsme si snad užili víc než dost. Vzpomeňme si na rozkopaný ZR 3, kdy byly tak ucpané komunikace, že z autobusového nádraží na první zastávku Jihlavská trvala cesta i 20 minut namísto jedné minuty, má se pak řidič usmívat, když ho cestující neoprávněně kritizují? Za další, různé práce na silnicích, málo prostorné ulice a v nich nevhodně  parkující auta, ať už dlouhodobě, nebo jen z toho důvodu, že si řidič osobního vozu jen někam na pár minut odskočí a nedochází mu, že by mohlo jet také něco většího a když na vozovce stojí popeláři, porouchané auto, nebo autojeřáb opravující balkóny, je o zábavu postaráno, vězte, že se určitě někdo z cestujících na řidiče autobusu oboří, protože on chce být přece na nádraží včas, dle jízdního řádu, on si přece zaplatil. Několikrát jsme byli svědky, kdy osobák nechal vycouvat autobus, i když by to pro něj bylo snazší. Autobus má jistým způsobem na spěch, musí dodržovat jízdní řád. Kdežto řidič např. osobního auta, který jede na nákup, nebo z práce si myslím, že má čas. Mléko a chleba jistě během odpoledne nevyprodají. Další častý problém je nástup a výstup cestujících. Nejsme národ mladíků. Starší občané nastupují a vystupují pomalu a když se Vám takových  občanů sejde několik, na zastávce strávíte i několik minut. Většinu cestující to svádí vystupovat předními dveřmi a tím zabrání nástupu dalších cestujících, opět zbytečný prodlený čas, jako by vadilo, že dotyčný/á vystoupí o několik vteřin později. V řádu je jasně stanoveno, že se vystupuje pouze zadními dveřmi. Podobně je to s ranními autobusy, kdy nejen školáci začnou dobíjet své měsíční karty, a že jich jede … zde řidiči ztrácí nejvíce času, tedy dobíjením a počtem lidí při nástupu.
         Následkem těchto „drobných problémů“ dochází k podrážděnosti cestujících, ale také řidičů, kteří se marně brání a donekonečna, každému zvlášť vysvětlují zpoždění … A tak se stane, že namísto pozdravu Vám cestující vynadají, kde se couráte, někteří dokonce ani nemají hodinky, ale přesně ví, že jedete o 1 až 2 minuty pozdě, přitom je  řidič na autobusové zastávce včas. Pokud je jakákoliv překážka na silnici, převážně vozidlo v ulici, nedostatek prostoru aj., cestující to vidí, přesto jim to nedá, protlačí se dopředu a nadávají řidiči, ať s tím něco udělá, že jim jede další autobus, vlak … Mnozí neznají jízdní řád, neví, že spoje MHD 4 mají příjezd  až ve 27. nebo dokonce 29.minutě. Každý normální člověk, pokud jede na dalekou cestu, nebo cestu s několika spoji, ví, že nepojede posledním možným autobusem na poslední chvíli, že ano? Takže na vlak, který má odjezd v 9:33hod, určitě nepojedeme autobusem, který má příjezd na nádraží v 9:29hod, když tam přesně v tento čas nemusí být, a to díky „pár drobnostem“ zmíněných výše a to jsme nepsali o semaforech, které mají též časovou prodlevu. Řidič je člověk, který dbá na dodržování vyhlášek, JŘ a žádný z nich si nedovolí riskovat, ohrozit ostatní cestující, chodce a ostatní účastníky jen pro pár minut, pro pár nezodpovědných, jedoucích na poslední chvíli… To se některým cestujícím zřejmě nelíbí, ale nesmí zapomínat na to, že těmito dopravními prostředky jezdí také jejich děti, nejenom oni dospělí. V JŘ je pevně daný čas odjezdu z AZ, tzn. pokud tam zrovna nikdo nestojí, řidič musí čekat na čas odjezdu, i když ví, že na další zastávce bude třeba přes 20 lidí a zase dojde ke zpoždění.
         Někdy se zdá, že se řidič MHD mračí. Ale to se není čemu divit, na jeho místě bychom byli asi stejní. Cestující, kteří ani nepozdraví, věčně se dohadují kvůli 2-3 minutám zpoždění, ucpané silnice, pomluvy za zády, že na vině je řidič, který se zrovna neprotlačí za cenu ohrožení všech (to si z cestující v tu chvíli nikdo neuvědomuje), nebo že nechá staršího člověka v autobuse, aby nemusel vystupovat a za pár minut opět nastupovat, když se špatně hýbe a řidič bude pokračovat dál …. Lidé dávají svoji nespokojenost dosti najevo, ale že jsou to oni, kdo je na vině, tak to nikdo nesmí říct půl slova, když ano, zase to odskáče řidič, strhnou se mu prémie, že byl hrubý, neslušný …na koberečku už potom nikoho nezajímá, že to třeba bylo jinak. Za všechno může řidič, protože on řídí autobus, vše ostatní je pasé …
         Všechny tyto problémy, výše zmíněné, mají za následek to, že autobusy mají zpoždění třeba celé dopoledne, než se provoz trochu uklidní, kdy většina lidí je už v práci. Je to proto, že řidiči jezdí jeden spoj za druhým, v době dopravní špičky nemají žádnou přestávku, (díky zpoždění pro ně zaniká), snaží se to dohnat a nedělají to jen proto, že to je jejich povolání, ale aby nás včas a bezpečně dovezli na příslušná místa. To stejné se opakuje v odpolední hodinách, kdy lidé jedou domů z práce a nákupů.
         Bohužel jsou i případy, kdy na vině nejsou ani cestující, ani řidiči, ale sám zaměstnavatel, firma, která nakupuje vozy, u kterých se dá jistojistě pochybovat o jejich kvalitě, výkonu a provozuschopnosti … Možná, že kdyby se méně investovalo do starších vozů, jakožto nákupů a následných oprav, a jednou za čas se koupily autobusy zcela nové, které mají několikaletou záruku, provoz byl jistě plynulejší, snad i rychlejší a spokojenost by byla na všech stranách. Také se ale říká, že ne vše nové, je také správné, mělo by se dbát na výběr, když už něco, tak pořádného, ne nic pomalého, těžkopádného ...
         Lidé se změnili. Čím to? Co jim tak vadí? Tenhle svět? Vždyť si ho sami utváříme, děláme ho takový, jaký je. Kdybychom byli k sobě více tolerantnější, žilo by se nám lépe a člověk by se víc usmíval, stejně tak řidič autobusu, prodavačka za pokladnou, nebo cestující … 
    Tohle všechno, co tu píšeme je nezávislé, tedy nejsme na žádné straně, protože každá ze stran má svůj díl viny. Nelze vyhovět žádné straně, to je nemožné. Buď bude řidič dobrý, že přijede a odjede včas a nepočká na ty, co dobíhají, přijeli později vlakem, či jiným spojem, a nebo bude špatný, že jede pozdě, že právě počkal  … 
    „Cestujícím se nezavděčíte po žádné stránce, páni řidiči. Je mi Vás tak trochu líto. A to jezdíte od nevidím do nevidím, brzy ráno vstáváte, když jiní ještě pohodlně spí. Ve vichři, ve vánici, v dešti i horku, v sobotu, v neděli, ve svátek, pořád jezdíte, chodíte pozdě domů, když už ostatní dávno v klidu spí.“
    Ať tak, či tak, pořád je to špatně!!! Kde je tedy chyba a co udělat, aby tomu byl opak???!!!
    S pozdravem a přáním hezké dne
    nezavisli.pozorovatele@seznam.cz (pozn.: autoři požádali o zveřejnění mailové adresy, nikoliv jmen)

    P.S. Rádi bychom, kdyby tato kritika byla k předčtení na Vašich www stránkách a nástěnkách zaměstnanců MHD Žďár nad Sázavou, stejně tak i ostatní podobné kritiky, které Vám chodí, ať už méně příjemné, ale i dobré, aby si všichni, bez výjimky, uvědomovali věci, než je začnou dělat, říkat a odsuzovat … Ať se každý zamyslí nad sebou a uvědomí si, co dělá za chyby, z kterých se lze poučit pro příští jednání. 

    Odpověď: Svůj dotaz jste zaslali na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou, i když oficiální stránky dopravce (http://www.zdar.cz/cz/page.php?id=21) na tyto stránky odkazují. Oficiální mail je třeba zaslat kompetentnímu pracovníkovi dopravce (viz odkaz "Kontakt"). Protože se ale vše týká problematiky žďárské MHD, bude váš názor na stránkách www.mhd-zr.xf.cz v dohledné době zveřejněn.


    194) Dotaz (plné znění)
        Dobry den, vyvijim aplikaci pro spravu a editaci jizdnich radu linek silnicni dopravy. Na Vasem webu jsem nasel fonty pouzitelne pro jizdni rady, zvlaste mne zaujal font Skeleton.ttf, ktery by se mi do aplikace velice hodil. Jste jeho autory? Chtel bych se zeptat, jak je licencovany? Mohl bych ho pouzit ve sve aplikaci? Muzeme jej distribuovat zakaznikum? Dekuji za odpoved a zdravim.
    J.B., Brno
    Odpověď: Font Skeleton byl stažen z veřejně přístupných internetových stránek s databází fontů. Vlastní www adresa stránek bohužel již ale není známá, protože font byl stažen před delší dobou. Z uvedeného důvodu nelze proto odpovědět na Vaše otázky ohledně využití fontu pro Vaši aplikaci.


    193) Dotaz (plné znění)
        Vážení, má trpělivost s MHD v našem městě právě přetekla.
        Že někteří řidiči jezdí jako Fitipaldi a na konečné linky si pak můžou dát cigaretku o nějakou minutku dříve než podle jízdního řádu, to je známá věc. Že existuje zase naopak druhá skupina Šneků, kteří když začínají jízdu na autobusáku, tak otevírají dveře pro nastupování lidí teprve nějakou minutku po době odjezdu ze stanice a pak se po městě plazí, to je taky známý. A pak jsou tady někteří "nerudní staroušci" kvůli cestujícím, kteří nemají u zakupování jízdenky předem nachystané přesně drobné atd. atd.
        Ale v poslední době jste se fakt vyznamenali.
        Od minulé soboty od rána do neděle do večera (pozn.: 1. 3. - 2. 3. 2008) se nemělo jezdit kolem Hypernovy a mělo se jezdit kolem jezu a pošty. To vám to není hloupé vůči lidem, kteří tam v sobotu ráno čekali a pak se dozvěděli, že to jelo jako normálně okolo Hypernovy?
        A jako třešnička na dortu byla dnes (pozn.: 3. 3. 2008) jízda dvojky od Piláku na nádraží v 15 hodin. Jel ten moderní nízkoprahový autobus, ale SPZ jsem si nezapamatoval. Akorát vím, že musela to být starší SPZ, protože to byla žlutá tabulka s černými písmeny, jako to bylo dřív u nákladních aut. A řeknu, že se to opakuje stále dokolečka to chybný pojmenování směru, hlavně u tohodle autobusu. Protože ať jede autobus na Pilák nebo jede zpátky na autobusák, pokaždé je tam napsáno PILSKÁ NÁDRŽ. To je taková práce změnit ten nápis? Nebylo by lepší tam radši nic nepsat?
        Měli ste vidět ty obličeje lidí, co uposlechli výzvy o objížďce a poslušně stáli na náhradních zastávkách. Podle mne byste se jim měli omluvit a to nejlépe v tisku.
        V jiným městech, kde jsem MHD taky jel, je toto nepředstavitelné. Tam by za to někoho vyhodili. Ale Žďár je Ždár, tam je možné všechno. To si nemůžete udělat občas namátkovou kontrolu, když je to řidičům fuk?
        Počkám, co vymyslíte a pokud nic, tak uvažuju o dopisu do Žďárského deníku. Mě samotnýmu omluva nestačí, protože ty ostatní ze zastávky v sobotu ráno neznám, abych jim to vyřídil.
        Hlavně se nenamáhajte s nabídkou osobního setkání. Asi bych se neudržel.
    Váš "zatím stále ještě" zákazník
    J.B., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Svůj dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Vše bylo přeposláno kompetentnímu pracovníkovi dopravce pro odpověď na Váš dotaz.


    192) Dotaz (kráceno)
       Průšvih!!!!!! Mrkněte na JŘ linky 3C na webu firmy ZDAR. Od ledna je tam novinka!!!!!!!!! Spoj 6 jede z nádraží už v 22.05 a na konečnou přijede už v 22.30.
    K.S., ?
    Odpověď: Velké díky za Vaše upozornění. Vše bude upraveno v co nejkratší době. Je to ovšem zcela nová informace, protože toto není zapracováno dokonce ani do CISu (Celostátního informačního systému o jízdních řádech, provozovaného firmou CHAPS - http://jizdnirady.idnes.cz/ConnForm.asp?tt=E&p=MF, resp. http://jizdnirady.idnes.cz/Route.asp?cl=C&tt=79&i=122&p=MF), o webových stránkách města ani nemluvě.


    191) Dotaz (plné znění)
       Dobrý den, ten váš Průvodce MHD je dobrý počin, protože si to smím pak vytisknout. Ještě bych radila udělat ještě jednoho průvodce podrobnějšího. Oba průvodce bych pak dala na horní stranu stránky, aby byly vidět kvůli stažení, protože takhle na ně moc lidí nevidí a je to škoda.
    M.L., ?
    Odpověď: Díky za pochvalu a radu, vše se upraví podle Vašeho doporučení.


    190) Reakce na komentář ze dne 12. 2. 2008 (plné znění)
        Hlavně ať se to info o uzavírce mostu v Klášteře dozvím od vás včas. Ne jako na webu města jako obvykle nejdříve až v den zahájení uzavírky silnice.
    A.S.., ?


    189) Reakce na komentář ze dne 12. 2. 2008 (plné znění)
       Zdravim, mam dobrou zpravu. Na nekterych oznacnicich se uz chybejici cisla linek vyskytuji. Ale za ty prachy, co na MHD davaj, je to az moc rychle. Mejte se.
    V.C.., Žďár nad Sázavou


    188) Komentář (ze dne 12. 2. 2008)
       Jak jste již zjistili z informace na úvodní straně, tak dnes je to 7 let od okamžiku, kdy byly spuštěny nezávislé internetové stránky o MHD Žďár nad Sázavou. Není asi třeba se ale stále vracet do historie, je na místě se zastavit u toho, co bude následovat v bližší či vzdálenější budoucnosti. Ovšem v tomto případě nikoliv týkající se internetových stránek, ale vlastní MHD.
       Na začátek ještě jedno drobné připomenutí opravdu nedávné historie: od platnosti jízdních řádů (tedy od 9. 12. 2007) jste asi všichni zaznamenali poměrně významné a četné změny ve žďárské MHD. Čtyři z nich jsou ale zásadní: byla zavedena dlouho očekávaná nová okružní linka 4C, z kyvadlové linky 3C se stala linka okružní, linka číslo 5 kromě nové obsluhy lokality Jamská byla posílena o nové večerní spoje a z uvedených důvodů se rozhodlo o znovuzařazení vozidla SOR B 9,5 do turnusů MHD. Cestujícímu na zastávkách toto je zřejmé jen z vývěsných jízdních řádů, protože zatím nebylo zajištěno doplnění čísel linek na příslušné tabule označníků u dotčených zastávek (bude pravděpodobně doplněno, až se zlepší počasí).
       I laikovi je zřejmé, že tyto novinky nejsou zadarmo a vyvolaly zvýšené náklady na provoz. Dalo by se polemizovat, zda navýšení loňské provozní dotace 3,9 milionu Kč o desetinu milionu v roce stávajícím je dostatečné, zejména za situace, kdy je třeba zohlednit i zvýšení DPH u přepravy z původních 5% na 9%.
       Velkým problémem bylo to, že dopravce pravděpodobně najisto počítal se zvýšením jízdného alespoň o 1 Kč, jako to bylo prakticky ve všech městech. Ovšem nestalo se tak, město zvýšení neodsouhlasilo. Bude zajímavé sledovat, jak se situace v tomto v následujícím období vyvine. Že si je této situace vědomo asi i vedení města je patrné z "Odpovědny" starosty na webu města, který konstatoval, že "vezmeme-li v úvahu, že navýšení příspěvku na krytí ztráty bylo o pouhých 100.000Kč a oproti tomu došlo k rozšíření spojů do průmyslové zóny, zavedení protisměrné „čtyřky", změně DPH, to vše při zachování stejné výše jízdného", tak není možno podle něho už ani do Novin žďárské radnice jednou ročně vložit jízdní řády MHD. Obrázek o velikosti poskytované dotace MHD ze strany města si asi udělá každý, když si například srovná údaje z grafů v rámci kapitoly 2.1 Studie MHD a vše tedy porovná s jinými podobně velkými městy v ČR - žďárská MHD je neustále na "chvostu" nejen v dotacích MHD na obyvatele.
       V brzké době bude zahájena rekonstrukce historického mostu přes Stržský potok v Zámku. Naštěstí vše pro MHD asi dopadne dobře - původní záměr s provozem pouze osobních aut přes mostní provizorium byl rozšířen o autobusy MHD. Takže v tomto případě lze očekávat pouze drobná zpoždění vyplývající z řízení průjezdů vozidel přes toto mostní provizorium pomocí světelné signalizace.
       V květnu se opět několik dní bude konat tradiční Žďárská pouť spojená se zrušením zastávky Libušínská, následně v průběhu léta je třeba počítat s pořádáním cyklistických závodů, spojených s většími či menšími změnami v provozu MHD.
       Na tomto místě by bylo vhodné se zmínit i o změnách, které jsou pravděpodobné z dlouhodobého hlediska v souvislosti s výstavbou nových páteřních komunikací na území města. Protože je ale v tomto případě situace stále nejasná a prakticky stále na začátku, je asi vhodné počkat s komentováním tohoto stavu.


    187) Dotaz (plné znění)
       Prosím, nebylo by možné rozšířit linku č. 5, o jednu zastávku u Průmyslové školy, je doslova při cestě, když potřebuji linku využít musím se vracet na město. Jistě by to ocenili i lidé navštěvující Polikliniku - hlavně Ti nemocní nebo pohybově omezení. Je to spíše připomínka na zvážení. 
    A.K., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Svůj dotaz jste zaslala na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Oficiální dotaz je třeba zaslat kompetentnímu pracovníkovi dopravce (viz odkaz "Kontakt").


    186) Dotaz (kráceno)
       Zeptám se jinak: kdy budete mít všechny stránky aktuální a ne jen některé?
    J.B., ?
    Odpověď: Na aktualizaci dílčích stránek se úsilovně pracuje. Protože v současné dob jsou změny jízdních řádů poměrně rozsáhlé, tak by stránky měly být aktuální nejpozději v průběhu první dekády ledna 2008.


    185) Reakce na dotaz číslo 184
       Díky, taky jsem to tam už viděl.
    M.C., Žďár nad Sázavou


    184) Dotaz (kráceno)
       Vychvalujete furt ty zasklené nástěnky na nádraží. Ale vám tam chybí jízdní řád 4C. Víte o tom?
    M.C., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Linkový jízdní řád linky MHD číslo 4C je již v pravé vitríně k dispozici.


    183) Dotaz (kráceno)
       Za necelé čtyři týdny už budou platit nové jízdní řády. Kdy budete vědět, jak vypadají? Dáte je hned na internet?
    J.B., ?
    Odpověď: Nové jízdní řády budou k dispozici asi až koncem listopadu. Na internetových stránkách se poté objeví co nejdříve.


    182) Dotaz (kráceno)
       Proč počátkem tohoto (pozn.: 44.) týdne nebyly stránky bez varování aktualizovány? Co se dělo?
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Bylo to z technických důvodů. Toto mimořádné přerušení aktualizace stránek skutečně nebylo předem plánováno.


    181) Dotaz (kráceno)
       Zeptám se znova: Mají vlaky zase tak velké zpoždění, že se nestíhá přestoupit na MHD?
    R.D., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Opět s využitím stránek http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zponline (jde o období 4 týdnů do 17. 10. 2007) byly zjištěny následující hodnoty:
    rychlík
    číslo
    čas
    odjezdu
    zpoždění
    minimum
    zpoždění
    maximum
    zpoždění
    průměrné
    276
    17.32
    0
    54
    14
    277
    10.29
    0
    41
    5
    374
    03.35
    0
    13
    2
    375
    01.24
    0
    26
    9
    670
    06.32
    0
    69
    9
    671
    08.29
    0
    21
    4
    672
    07.32
    0
    24
    10
    674
    09.32
    3
    29
    11
    675
    12.29
    0
    42
    9
    676
    11.32
    0
    24
    10
    677
    14.29
    0
    47
    8
    678
    13.32
    1
    23
    7
    679
    16.29
    0
    35
    8
    680
    15.32
    0
    23
    10
    681
    18.29
    0
    29
    6
    683
    20.29
    0
    16
    4
    684
    19.32
    0
    21
    8
    685
    21.29
    4
    8
    7
    687
    06.20
    0
    11
    3
       Je tedy zřejmé, že i po posunutí tras spojů linek MHD by dané spoje musely na příjezd vlaků čekat a nebyl by dodržován jízdní řád linek MHD.


    180) Dotaz (kráceno)
       Účastnil jsem se jako žďárský rodák a patriot oslav MHD. Chápu, že se nedaly očekávat zázraky, protože Žďár není žádná metropole, ale jedna věc mne dorazila. Tím byl projev starosty. Plácal tam páté přes deváté, dorazil to varováním občanů před propadnutím se do sklepení pod náměstím a konečným zvoláním ZDAR NAZDAR. Dělalo to na mě dojem, jak se tvrdí v jednom bonmotu, že si starosta "něco dal, aby měl alespoň něco v hlavě" - myslím tím něco ostřejšího. :o)
    R.P., Brno
    Odpověď: Je třeba Vás na úvod uvést na pravou míru. Ještě asi čtvrt roku před oslavami nebylo jisté, zda se něco (tedy jako vůbec něco) bude k oslavám podnikat. Takže výsledek byl asi maximem, co se mohlo podařit. Ke druhé části Vaší reakce: jak bylo již vzpomenuto ve starostově "odpovědně" na webu města, jednalo se o projev "veselý a bodrý". Takže asi patříte, jak uvedl sám starosta, mezi ty, co nerozumí starostově legraci. Raději se zkuste starosty na toto zeptat sám - třeba zrovna přes vzpomínanou "odpovědnu".


    179) Dotaz (kráceno)
       Ve starostově dotazovně jsem si přečetl jeho názor na dostatečnost dotací pro MHD ve Žďáře. Když je to tak již dlouho finančně špatné, proč se počítá stále s tou neustále omílanou opačnou čtyřkou? Nebo to tak hrozné není?
    J.D., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Pokud si porovnáte dotaci MHD připadající na 1 obyvatele, tak opravdu je žďárská MHD stále "na chvostu" při srovnání s ostatními městy. Nelze očekávat, když do budoucna budou další (a nové) aktivity vyžadující nemalé finanční injekce (po výstavbě akvaparku se navíc počítá s každoroční dotací na vykrytí provozní ztráty v sedmiciferné hodnotě), že se výrazně situace zlepší. Ale je to o lidech, jak to je koneckonců ukázáno na příkladu z Třebíče. S tou "protisměrnou čtyřkou" se lze jen nechat překvapit, méně pravděpodobné to bude bez zvýšení roční dotace MHD ze strany města nebo bez kompenzačního rušení jiných výkonů na ostatních linkách MHD. Prý se s touto linkou počítá od nového jízdního řádu v prosinci, nechte se tedy překvapit.


    178) Dotaz (plné znění)
       Hi, thank you for information about bus connection to Unesco Church in foreign languages too. I and my friends prefer usually public transport. We plan to visit church this month. Do you have any information about open hours in autumn? Thank.
    T.B., ?, Germany
    Odpověď: Thank very much for your compliment. Next information about UNESCO in our city in foreign languages is here: www.zamekzdar.cz.


    177) Reakce na dotaz číslo 175
       Kompetentní pracovnice dopravce přislíbila nápravu stávajícího stavu. Informační materiály s již neplatnými údaji budou nahrazeny za aktuální.


    176) Dotaz (kráceno)
       Už dlouho je postavená zastávka u Penny Marketu. Staví tam ale jen jeden autobus denně. Proč tam není více jiných autobusů?
    A.S., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: S rozšířením obsluhy zastávky se pravděpodobně počítá od nových jízdních řádů, platných ode dne 9. 12. 2007. Nikde ovšem se neobjevila informace o tom, že zastávka je již zkolaudována (byly zde například problémy například s chybějícím zábradlím na stanovišti zastávky na západní straně silniční komunikace). To vše se uvidí nejdříve až od nových jízdních řádů, ty stávající se pravděpodobně již měnit nebudou.


    175) Dotaz (kráceno)
       Furt tady vychvalujete vitríny na autobusáku a zatím tam jsou staré věci. Na mapě je připevněný papír o květnových (!!!)  změnách v trasování linek, autobusy nemají zastávky i dvakrát v průmyslové zóně na Jamské ulici a jednou u Penny, jízdní řád 3C už byl dvakrát změněný a tak můžu pokračovat. Co se s tím bude dělat? Akorát se tím matou lidi.
    O.S., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Vaše připomínky jsou bohužel oprávněné. Je proto třeba zjistit skutečný stav u dopravce, který toto má na starosti. Očekávejte prosím odpověď, která se zde rovněž objeví i jako reakce na Váš dotaz.


    174) Reakce na dotaz číslo 172 (kráceno)
       To nejstarší Citaro jsem už viděl, jak jelo na Pilák. Ale tu SORku zatím ještě ne.
    P.R, Žďár nad Sázavou


    173) Dotaz (kráceno)
       Proč pokaždé v neděli odjíždí linka od Pilské nádrže místo v 10.07 o několik minut později? To tam má řidič pauzu? Snad by měl dodržovat jízdní řád! Udělejte si v tom pořádek!!!
    R.?., ?
    Odpověď: S touto stížností byste se měl obrátit přímo na kompetentního pracovníka dopravce (Vaši reakci jste odeslal na nezávislé internetové stránky o MHD Žďár nad Sázavou). Ale důvod bude asi takový, že spoj číslo 10 linky 2A bude pravděpodobně opožďován kvůli cestujícím, kteří nastupují na zástávce Zámek po ukončení bohoslužby v zámeckém kostele (do 10 hodin) a kteří by pravděpodobně nestihli dojít na zastávku do 10.10, kdy je pravidelný odjezd. Asi v tomto máte pravdu, že by se v jízdním řádu o tomto měla objevit poznámka, ale na druhou stranu by asi nebylo vhodné o několik minut "rozhodit" hodinový takt dvojice linek 2A a 2B.


    172) Dotaz (kráceno)
       Nevíte, co se stalo se Sorem a Citarem jezdícím na Pilskou nádrž? Dlouho jsem ty vozy neviděl.
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Obě uvedená vozidla jsou v opravě a čeká se prý na náhradní díly. Poté by se měla vrátit do provozu. Je zde ale úvaha, že by SOR byl nahrazen dvěma nízkopodlažními vozidly Mercedes-Benz O405N. Uvidíme, jak to dopadne.


    171) Dotaz (kráceno)
       Od začátku prázdnin jsou stále (pozn.: do 14. 8. 2007) nalepené na zastávkách upozornění na cyklistické závody z přelomu června a července. To není nikdo kompetentní k dispozici, aby to již po sobě "uklidil"?
    T.S., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Výlepy Vámi vzpomínaných upozornění na změny v MHD z důvodu konání cyklistických závodů zajistil kompetentní pracovník MěÚ Žďár nad Sázavou. V současné době (konec srpna 2007)  by snad již měly být všechny týto výlepy odstraněny.


    160) Reakce na dotaz číslo 153 (kráceno)
       Ve Ždáře jezdí nejenom ty "kraksny" Mercedes O405, ale taky nízkopodlažní O405N. Kraksny jsou to ale oba druhy.
    A.H, Žďár nad Sázavou


    159) Reakce na dotaz číslo 153 (kráceno)
       Teď můžeme čekat další rachotiny převezené ze severních Čech, protože tam ZDAR z linek vypíchali. Takže ten převis starých Mercedesů na Vysočině je z toho důvodu.
    M.?, ?


    158) Reakce na dotaz číslo 153 (kráceno)
       A navic chci rici to, ze se ani v tech srotech neda poradne sedet, je to snad projektovany pro lidi vyskou trpasliku. Jet tim delsi trasu, tak me pak odnesou z autobusu nohama napred.
    J.P., Žďár nad Sázavou


    157) Reakce na dotaz číslo 153 (kráceno)
       Souhlas. Nemci se tech rachotin zbavuji, jeste jsou radi, ze je nemusi doma likvidovat. Je to pokles kvality cestovani, ty Karosy jsou fakt lepsi.
    J.P., Žďár nad Sázavou


    156) Reakce na dotaz číslo 153 (kráceno)
       Vážení, průběžně sleduji vaše stránky, líbí se mi. K těm zánovním Mercedesům chci taky něco dodat. U nás v Ústeckém kraji tyhle vozy pod hlavičkou ZDAR jezdí už od přelomu podzimu a zimy. Takže se dalo čekat, že se objeví i v regionu, kde má ZDAR sídlo. Jen jsem čekal, že to nebude tak dlouho po nás. Snad to přežijete, znám i horší busy. :-))
    P.V., severní Čechy?


    155) Dotaz (kráceno)
       Hledal jsem na internetu informace o MHD v našem městě (pozn.: ve Velkém Meziříčí). Dostal jsem se místo toho na Vaše stránky. Proč nejsou tyto stránky věnovány i Velkému Meziříčí?
    T.K., Velké Meziříčí
    Odpověď: Základní informace o MHD Velké Meziříčí naleznete na webu dopravce a webu města Velké Meziříčí. V současné době nejsou kapacitní možnosti se tomu věnovat, provozování těchto internetových stránek věnovaných "jen"" MHD Žďár nad Sázavou je nejen časově velmi náročné, i když to tak možná nevypadá. Na druhou stranu si můžete sám web MHD Velké Meziříčí založit.


    154) Reakce na dotaz číslo 153 (kráceno)
       Tím autobusem jsem jel jednou a stačilo. Je to stará rachotina, sedačky jsou tvrdé jako prkno. Zlaté Karosy!!! ...
    J.?., ?


    153) Dotaz (plné znění)
       Jel jsem náhodou přes vaše město a viděl jsem zde nový městský autobus Mercedes. Protože se velmi zajímám o vozidla MHD u nás a v zahraničí, tak se na toto chci zeptat. Pokud si to dobře pamatuji, tak kromě 3 Mercedesů a jednoho SORu má MHD vašeho města jen Karosy na linkách. Děkuji za vysvětlení.
    J.H., ?
    Odpověď: Předně oprava - zde se nejedná o nové vozidlo, ale o zánovní vozidlo Mercedes-Benz O 405 zakoupené (podle nepotvrzených informací) z německého Karlsruhe (Verkehrsbetriebe Karlsruhe GmbH). Zda bude tato řada vozidel (dopravce těchto vozidel zakoupil více) masově nasazována na spoje MHD, to je otázka, to se musíte zeptat přímo kompetentních pracovníků dopravce, kteří mají na starosti turnusy (oběhy) vozidel.


    152) Dotaz (kráceno)
       Už dlouho nemáte popsány žádné objížďky. To už nic nebude?
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: V současné době již opravy komunikací na sídlišti 3 skončily, takže nejbližší očekávané mimořádnosti budou asi "až" koncem června, kdy se plánují nejen ve Žďáru cyklistické závody. Pokud se tedy nepočítají drobné změny v provozu spojené s rušením točny na Brněnské ulici v souvislosti se stavbou okružní křižovatky.


    150) Dotaz (kráceno)
       Ke stavajicimu chaosu v linkovani MHD jen chybi zavreni mostu v zamku. Nebo se mylim?
    J.P., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: S uzavírkou barokního mostu v Zámku se počítá nejdříve příští rok. Podle posledních informací se nepočítá na mostním provizoriu s provozem autobusů a nákladních aut, proto bude mít asi tato uzavírka zásadní vliv na provoz MHD v severní části města.


    149) Reakce na dotaz číslo 148 (plné znění)
       Posílám vám odpověď, kterou jsem dostal od vámi doporučeného pracovníka pro MHD na městském úřadě. Akorát si myslím, že místo 1C tam má být 3C.
    J.B., Žďár nad Sázavou
    "Dobrý den, zastávka u Penny je zrušena proto, že povolená uzavírka části ulice Strojírenské je do 4. 5. 2007 včetně a následně měla být do 8. 5. 2007 uzavřena celá křižovatka "Na Františku". Vzhledem k faktu, že z provozních důvodů bude "František" uzavřen až od 14.5., bude zastávka u Penny zprovozněna od 5.5., resp. od 7.5., protože tam prozatím zastavuje jen linka 1C, která jezdí jen v pracovní dny. Pokud je uzavírka povolena na určité datum, tak se podle toho musí vést doprava a nelze toto pouštět o pár dnů dříve, protože by nebyla patřičná informovanost cestujících a docházelo by ke zmatkům. Pokud by některá uzavírka byla ukončena výrazně dříve, tak by se s týdenní rezervou změnilo i vedení dopravy."


    148) Dotaz (plné znění)
       Prosím, upravte si informace o objížďkách. Ulice Strojírenská je již dávno opravena, ale na zastávce u PENNY se tvrdí opak, že zastávka je mimo provoz až do 8. 5. 2007. Proč to tam máte vylepeno, když už je ulice nově vyasfaltovaná?
    J.B., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Vážený pane, dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Na Váš dotaz proto bude asi nejlépe schopen odpovědět kompetentní pracovník MěÚ se specializací na MHD (viz příslušné kontaktní údaje pod odkazem "Kontakt"), který výlepy informací o uzavírkách zajišťuje. Protože informace o zprovoznění Strojírenské ulice je nová, tak pokud budete tak laskav, můžete odpověď z MěÚ na Váš dotaz na tyto stránky přeposlat.


    147) Dotaz (kráceno)
       Tak se zase muzeme tesit z toho, ze ve Veselske kvuli autobusum nemuzeme parkovat!!! To je tak oblibena ulice, kdyz se tam autobusy ani pomalu nevejdou? Jak do bude jeste dlouho trvat?
    V.C., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Uzavírka Strojírenské ulice v úseku mezi Penny marketem a křižovatkou "Na Františku" je plánována do 4. 5. 2007. Poté by mělo být ukončeno náhradní vedení spojů linek MHD Veselskou ulicí.


    146) Reakce na komentář ze dne 8. 3. 2007 (kráceno)
       To fakticky se nic nechysta? Proc, kdyz mesto vyhazuje penize na zbytecnosti, se nejake finance nenajdou? Hlavne ze se nasly miliony na "akvapark". Jestli nic nebude, tak to bude moc skoda, jinde by si toto vyroci nenechali ujit. 
    J.P.., Žďár nad Sázavou


    145) Reakce na komentář ze dne 8. 3. 2007 (kráceno)
       Držím palce! To se musí pořádně oslavit! Padesátiny už stojí za to!
    P.R.., Žďár nad Sázavou


    144) Komentář (ze dne 8. 3. 2007)
       Jak jste již zjistili z různých informačních zdrojů (snad i jinde, než jen na těchto stránkách), tak za zhruba půl roku to bude již 50 let, co je nepřetržitě v provozu MHD ve Žďáru nad Sázavou. V souvislosti s tímto "mezníkem" se nabízí otázka, zda toto významné výročí si nějakým důstojným způsobem připomenout.
       Někteří z vás si možná vzpomenou, jak se takovéto kulaté výročí připomíná v jiných městech. Nejčastěji se v souvislosti s tímto vydá výroční publikace k provozu MHD ve městě, pořádají se jízdy historickými vozidly, je možnost si zakoupit upomínkové předměty k tomuto výročí (například kalendáře, upomínkové čepice, upomínková trička, upomínkové hrnky, různé vystřihovánky k MHD a mnohé jiné), pořádají se znalostní soutěže o ceny, dopravce pořádá Den otevřených dveří apod.
       V některých městech se v menší míře zapojí i samospráva města, protože toto považuje jako vhodný marketingový nástroj, jak zvýšit povědomí o MHD u občanů města, tedy povědomí o službě, jejíž nabídku jako veřejnou službu občanům (a svým voličům) podporuje. Bohužel asi v případě Žďáru toto platit nebude, protože jak napsal sám starosta města ve své "Odpovědně" na internetových stránkách města, tak "město samo neplánuje oslavu 50. let zahájení provozu MHD ...určitě ale plánujeme oslavy 400 let povýšení na město v r. 2007, což jistě je výročí hodně důstojné oslavy", z čehož se dá usoudit, že toto padesátileté výročí provozu MHD není asi považováno hodné oslavy, takže o záštitě města se nedá uvažovat (a jakékoliv finanční podpoře města ani nemluvě).
       Jinak v rámci žďárské MHD je celkem "klid" (snad s výjimkou očekávaných komplikací spojených s výstavbou okružní křižovatky u nádraží v souvislosti s budováním Kauflandu), někdy až příliš velký. Stále se ještě občas objevují nedostatky v označování spojů linek MHD, jako například dne 26. 2. 2007 u spoje 2 linky 2B (na světelném panelu na čele autobusu jedoucího na nádraží byl nápis "Pilská nádrž" - nic nového, občas k tomu dochází), dále dne 2. 3. 2007 u spoje 25 linky 4A (místo označení linky "4A" byla za čelním sklem Karosy papírová cedulka s označením "4" - tato linka již dávno nejezdí, když se pomine loňská mimořádnost s uzavírkou mostu přes Sázavu) apod. Toto jsou poměrně zřejmé věci, které by neměly dělat dopravci problémy s odstraněním.
       Ani v případě města to není o mnoho lepší. Jak je uvedeno následně v dotazu číslo 110, nedaří se ani taková prostá věc, jako je výměna trubice zářivky v informačních tabulích, které jsou v majetku města a jsou provozovateli MHD vyhrazeny k informování cestujících (nebo toto je problém dopravce?). Již několik let se nedaří ani dokončit osazení zbývajících označníků a náprava chyb - viz např. stále chybějící označník pro jeden dopravní směr na zastávce Wonkova, náhrada linkového označníku za městský na zastávce Jamská, doplnění zjednodušeného označníku zastávky Zámek o tabuli pro výlep jízdních řádů a aktualizace údajů tabulky tohoto označníku s čísly linek apod. A to ani netřeba mluvit o již několik let uvažovaném doplnění vodorovného značení V11 na zastávky MHD atd. Klasik by řekl: "Chtělo by to nový, svěží vítr ...".


    143) Dotaz (kráceno)
       V aktualitách máte už více jak měsíc zprávu na nesvítící vitrínu na nádraží. Kontrolujte si taky občas aktuálnost informací!!!
    L.N., ?
    Odpověď: Bohužel, tato informace je stále aktuální (asi stačí vyměnit trubici zářivky, ale k tomu se nikdo kompetentní zatím nedostal). Jinak stránky jsou průběžně kontrolovány a případné překlepy apod. jsou hned opravovány.


    142) Dotaz (plné znění)
       Dovolte mi, abych se nejdříve stručně představila, jsem studentka čtvrtého ročníku Gymnázia Vincence Makovského se sportovními třídami v Novém Městě na Moravě. Pracuji na seminární práci do zeměpisu: Dojížďka Polnička <=> Žďár nad Sázavou, potřebovala bych sehnat staré jízdní řády na této pravidelné trase autobusových linek. Nevím, na koho se mám obrátit a kde potřebné informace a podklady získat. Předem děkuji za jakékoliv informace.
    J.B., Nové Město na Moravě
    Odpověď: Většina kopií starších jízdních řádů byla získána ze Moravské zemské knihovny Brno, respektive přes kontaktní pracovnici knihovny. Mají prý kompletní sbírku všech jízdních řádů. Zkuste ji kontaktovat, snad Vám pomůže.


    141) Dotaz (kráceno)
       To kratší shrnutí kontaktů na vás je moc neosobní. Kdyžtak to udělejte podrobnější.
    D.K., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Asi máte pravdu. Ovšem tato větší konkretizace kontaktů se neobjeví na stránce KONTAKT, ale na stránce SDRUŽENÍ, kde je na toto více místa. Vše by se mělo objevit v co nejkratší době (ostatní souhlasí s uvedením svých jmen a stručné charakteristiky).


    140) Dotaz (plné znění)
       Pro BAU-projekt spol. s r. o. zpracováváme Dopravně urbanistickou studii vlivu  Obchodního centra při ul. Brněnské-sil. I/37 ve Žďáře nad Sázavou. Žádáme Vás tímto o povolení uvést  Váš plánek linek MHD jako ilustraci k textové části výše uvedené Studie. Předem děkujeme za Vaše svolení..
    J.T., Praha
    Odpověď: Vážený pane inženýre, Vaše žádost spadá do okruhu autorských práv, což bylo již dříve projednáváno v rámci provozovatele internetových stránek www.mhd-zr.xf.cz. Bylo odsouhlaseno, že (nekomerční i komerční) použití podkladů z těchto internetových stránek je možné bez potíží a bezplatně v případě uvedení zdroje. Pokud tedy v textu Vaší studie bude uveden zdroj čerpání materiálů (tedy "zdroj: http://www.mhd-zr.xf.cz"), nelze nic namítat.


    139) Dotaz (kráceno)
       Nevíte něco o obměně ceníku MHD ve Žďáru? Díval jsem se na to na internetu ZDARu zase a stále mohou jezdit zadarmo jen místní důchodci starší 70 let.
    O.S., ?
    Odpověď: Na oficiálních stránkách dopravce tato nová informace opravdu zatím stále ještě není. Podle oficiálních informací došlo ke změně formulace o bezplatné přepravě důchodců nad 70 let, a to ve smlouvě na rok 2007 mezi městem a dopravcem.  Nyní může získat odbavovací (čipovou) kartu pro důchodce nad 70 let i ta osoba, která nemá trvalé bydliště ve Žďáru nad Sázavou.


    138) Dotaz (kráceno)
       Kdy už konečně skončí jízdy autobusů Veselskou ulicí? Kdy už se tam bude moct normálně parkovat?
    T.?, ?
    Odpověď: Předpokládané trvání uzavírky části Strojírenské ulice je plánováno nejpozději do 18. 2. 2007. Poté by autobusy MHD měly být opět vedeny ulicí Strojírenskou.


    137) Dotaz (kráceno)
       Koho je dílo to dnešní zakázané parkování ve Veselské? To nemohou jezdit autobusy přes náměstí, jako to bylo dřív? Jak mají potom lidi chodit pro děti do školky?
    D.K., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: viz odpověď na otázku 136


    136) Dotaz (plné znění)
       Kdo vymyslel tu duchaplnou objizdku Veselskou ulici, ze se tady nemuze parkovat? Asi nejaky inteligent. Vzdyt ty autobusy se tam ani nevejdou.
    V.C., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Objížďka pro spoje linek MHD byla schválena Odborem dopravy MěÚ Žďár nad Sázavou. Důvodem tohoto trasování bylo asi to, aby byly zachovány všechny zastávky MHD.


    135) Dotaz (kráceno)
       Proč nemůžu po Žďáře jezdit na měsíčenku MHD linkovými autobusy ZDARU zadarmo?
    L.P.N., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Možnost bezplatného cestování linkovými autobusy ZDARu na území města pro držitele předplatních jízdenek/karet MHD byla zrušena. Smluvní přepravní podmínky toto již neumožňují.


    134) Dotaz (kráceno)
       Ty nový zastávkový sloupky u PENNY MARKETU nemůžou myslet vážně. Snad někdo upad nebo co. To je nějaká značka? Proč se nedají radši normální sloupky jako na jiných zastávkách po městě?
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Váš poznatek je nepřesný, protože podle vyhlášky 30/2001 Sb. se zde jedná o dopravní značku IJ 4a "Zastávka", přičemž v §14, odst. 1, písm. d) je uvedeno:
    d) "Zastávka" (č. IJ 4a), která je umístěna zejména na označníku, označuje zastávku pro vozidla městské hromadné dopravy a v případě, že je společná se zastávkou linkové osobní dopravy, i zastávku linkové osobní dopravy, je-li v označníku uveden symbol vozidla hromadné dopravy osob; je-li ve značce uveden nápis TAXI, je zastávka určena pouze pro vozidla taxislužby; na sloupku označníku zastávky lze umístit další doplňující dopravní informace, například jízdní řády, čísla linek,
    tedy podle legislativy by toto bylo v pořádku. Ovšem z hlediska přehlednosti je to horší, protože uvedenou značku lze snadno přehlédnout.
    Jistě by se nabízela možnost umístit na tuto zastávku "klasické označníky" jako na většině zastávek, ale problém zde může být v tom, že tyto označníky již asi nejsou k dispozici. Protože jinak by se označníky správně měly již dříve umístit na zastávku Jamská a na jedno stanoviště zastávky Wonkova.


    133) Dotaz (kráceno)
       Co je nového na jízdních řádech, mně to připadá úplně stejný?
    D.K., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: U jízdních řádů s platností od 10. 12. 2006 k žádné změně nedošlo. Totéž je uvedeno i na jiných stránkách, včetně samostatné stránky o vývoji jízdních řádů MHD Žďár nad Sázavou.


    132) Reakce na dotaz číslo 131 (kráceno)
       Zastávky u Penny Marketu jsou skoro hotový. Je divný, že to od vás nikdo nezjistil. Brzy se tam bude už zastavovat.
    V.C., Žďár nad Sázavou


    131) Dotaz (kráceno)
       Nemáte nějaké zprávy, jestli se ještě stále počítá s novou zastávkou u PENNY MARKETU?
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Bohužel ne. Tato informace se již dříve opravdu objevila, ale od té doby nic nového oznámeno nebylo.


    130) Dotaz (plné znění)
       Dopravou moc často nejezdím, ale to co jsem viděla, to mě fakt šokovalo. Dva malí školáci seděli, nějaká důchodkyně je ve vší slušnosti poprosila, že si potřebuje sednout. Kdyby jste slyšeli, co z nich vypadlo, to byl slovník. Mohl by je za toto řidič vyhodit z autobusu, když se neumí chovat?
    A.Š., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Z Vašeho dotazu vyplývá, že přímým účastníkem události nebyl pracovník dopravce (tedy řidič autobusu MHD). Přesto i na tuto skutečnost pamatují Smluvní přepravní podmínky dopravce, kdy se v článku 3, bod a) praví:
    "Dopravce je oprávněn nepřijmout k přepravě nebo vyloučit z přepravy:
    a) ... osoby, které pro nemoc, mimořádné znečistění oděvů, obuvi nebo z jiných důvodů (např. výtržnictví) mohou být ostatním cestujícím na obtíž, ...".
    Z tohoto důvodu byl řidič oprávněn tyto "výtržníky" z přepravy vyloučit - na tuto skutečnost měl někdo řidiče upozornit. Příště, pokud se s tímto setkáte, se nebojte tuto skutečnost nahlásit.


    129) Komentář (ze dne 25. 10. 2006)
        V době před tzv. komunálními volbami (tedy volbami do Zastupitelstva města Žďár nad Sázavou) se objevily 2 případy, kdy tyto stránky byly osloveny nejmenovanými zástupci 2 kandidátek s nabídkou umístění reklamy na těchto stránkách. Protože jsou tyto stránky nezávislé, nebyly tyto nabídky z pochopitelných důvodů akceptovány.
        Přesto ale tato zkušenost byla inspirativní v tom, že lze (podobně jako tomu bylo u dotazu číslo 11 ke komunálním volbám v roce 2002) shrnout výsledky letošních voleb.
        Když se součin počtu oprávněných voličů v komunálních volbách a čísla 27 (počet zastupitelů, tedy maximální počet hlasů 1 voliče) položí roven 100%, tak rozdělení hlasů ukazuje následující graf:

        Pod "neuplatněnými hlasy" jsou hlasy nevoličů, neplatné hlasy (zcela zanedbatelný počet) a nevyužité hlasy do 27 kandidátů. Volební účast byla stejně jako v roce 2002 zhruba 41%, takže neúčast 59% se od výše uvedených 62,53% příliš neliší. Eufemisticky řešeno, zastupitelé opět nedostali příliš velký mandát od občanů, protože všichni dohromady získali slabě přes třetinu všech hlasů. 
        Rozdělení mandátů taktéž zůstalo prakticky stejné - jediný rozdíl je v tom, že ČSSD posílila o 1 mandát na úkor Nezávislých. Dá se proto očekávat, že ve vztahu k MHD se asi nic zásadního v postojích zastupitelstva měnit nebude.


    128) Dotaz (plné znění)
       Jela jsem s vaší linkou do Tišnova, seděla jsem na předním sedadle, za panem řidičem seděla paní, která mne oslovila a asi půl hodiny jsme debatovaly. Pan řidič se na nás obrátil a dost nevhodným způsobem sdělil, že když si chceme vykládat ať si jdeme sednout dozadu. Když jsem se dotázala proč neřekl hned, že mu naše debata vadí a neřekl to slušně, odpověděl, "protože jsem chtěl být slušný". Zajímá mne, jestli je zákaz povídání si v autobusu. 
    E.D., ?
    Odpověď: Váš mail jste zaslala na internetové stránky, zaměřené pouze na městskou hromadnou dopravu ve Žďáru nad Sázavou. Z uvedeného důvodu je třeba kontaktovat kompetentní pracovníka dopravce, tedy firmu ZDAR, a.s., která kromě MHD provozuje i linkovou autobusovou dopravu.


    127) Dotaz (kráceno)
       Na nádraží v poslední čas často koukám na řidiče autobusů městské dopravy, jak před další jízdou vesele pokuřují. To je příklad pro ostatní lidi, aby tam nekouřili.  :-((
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: O tomto již bylo napsáno mnohé, které se nemění. Příslušný zákon platí pro všechny bez rozdílu, tedy i pro řidiče. Na Vaše upozornění by určitě kouřit přestali. Ale bude to chtít asi čas, než se tento zákaz více tzv. vžije, finanční postihy zde totiž nejsou příliš velké.


    126) Dotaz (kráceno)
       Neměl by se Žďár taky zapojit do Dne bez aut, který je letos v pátek 22. 9. 2006?
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Zajímavá otázka. Ale spíše než dopravci byste toto měl směřovat k městu, například starostovi. Protože dopravce bez souhlasu města nemůže toto uskutečnit.


    125) Dotaz (plné znění)
       Přeji pěkný den, na Vašich stránkách o MHD ve Žďáře jsem našel kopie starých jízdních řádů MHD. Rád bych se zeptal, zda nemáte nějaké staré jízdní řády-rád bych zmapoval vývoj autobusové dopravy na Svratecku a k tomu účelu sháním staré jízdní řády-jak se linky vyvíjely. Můžete mi být nějak nápomocen? Předem děkuji.
    M.M., kronikář města Svratky a správce městského muzea ve Svratce
    Odpověď: Vážený pane magistře, většina kopií jízdních řádů byla získána ze Zemské zemské knihovny Brno, respektive přes kontaktní pracovnici pí. Michaelu Svobodovou (misvo@mzk.cz). Mají prý kompletní sbírku všech jízdních řádů z Moravy. Zkuste ji kontaktovat, snad Vám pomůže.


    124) Dotaz (kráceno)
       Vámi spravované internetové stránky jsou sice obsahově celkem slušné, ale je zde jeden velký průšvih. Když měníte velikost písmen pomocí volby "Velikost textu", tak u volby "Největší" a "Velké" se tak rozhodí písmo v levé části stránky (tedy na liště), že ne všechno se dá zvolit. Budete-li chtít, poradím, jak na to. Jednoduše se to dá udělat takto: ... (zkráceno z důvodu velkého rozsahu textu)
    A.S., Přelouč
    Odpověď: Díky velmi za vyčerpávající informaci, pravděpodobně to tak asi půjde. Ovšem zdrojový kód internetových stránek se musí celý předělat. Ale bez tohoto to nepůjde. Ještě jednou velké poděkování za Vaši pomoc a ochotu.


    123) Dotaz (kráceno)
       Si snad delaji srandu s tou uzavirkou mostu u Okresu. Starosta se chlubil a v novinach bylo, ze info je na webu mesta a ZDARU, ale houby houby.
    J.P., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: K tomuto není co dodat, počátkem prázdnin na Vámi uváděných internetových stránkách tato informace opravdu nebyla.


    122) Dotaz (kráceno)
       Fakticky jeste furt neni nic o uzavirce mostu u Okresu? Vsak to je uz koncem tohodle tydne! :-((
    J.P., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: S politováním je nutno konstatovat, že skutečně žádné informace stále nejsou. Je třeba s Vámi zcela souhlasit, že to je opravdu již vážná situace. Pokud se tato informace neobjeví do čtvrtka tohoto týdne (od pátku včetně bude na cca 8 týdnů přerušena aktualizace těchto stránek), tak to bude špatné, protože po tuto dobu budou na stránkách neaktuální údaje. S tímto se ovšem opravdu nyní nedá nic dělat, vina nebude na naší straně, i když to bude mrzuté.


    121) Komentář (ze dne 22. 6. 2006)
       Jak jste již nejen z periodického tisku zjistili, tak se od počátku letních prázdnin připravuje značný zásah do sítě pozemních komunikací ve městě. Je to věc, která svým důsledkem nejen na provozování linek MHD předčí dosavadní letošní uzavírky, které jsou z důvodu rekonstrukce kanalizace na sídlišti 3.
       Tímto je uzavírka mostu přes řeku Sázavu v Žižkově ulici, přičemž tento most má zásadní význam při vedení jednotlivých linek MHD. Svým způsobem to bude zásah takového chrakteru, který v celé historii provozu MHD patří mezi největší.
       Důsledkem bude to, že dojde k významné změně ve vedení jednotlivých linek MHD, protože se pravděpodobně nepředpokládá využití mostku u hotelu Jehla pro potřeby MHD.
       Asi jste si všimli také upozornění na internetových stránkách MěÚ o tom, že "... vzhledem k novým skutečnostem (zejm. horší technický stav mostu než s jakým počítá již zpracovaná projektová dokumentace) řízení není ukončeno a jednání mající vliv na konečnou podobu uzavírky i objížďky neustále probíhají na několika úrovních. Proto v současné době stále nejsou známy podrobnosti uzavírky a objížďky a způsob vedení MHD ..", tedy zjednodušeně ještě nic není připraveno. S ohledem na to, že ke změně by mělo dojít již za 9 dní (!!!) a vše se zatím stále projednává, je uvedený stav alarmující. Když se uváží, že most by měl být uzavřen až na téměř 100 dní, tak se pravděpodobně pro nově vedené linky MHD budou vydávat nové licence (je otázkou, zda se podaří projednat vše v zákonných lhůtách, aby se mj. k tomuto mohli vyjádřit i zákonem stanovené subjekty). Pracovníci dopravce, kteří pak budou muset zohlednit tyto změny např. v jízdních řádech, se dostávají do nezáviděníhodné situace.
       Z tohoto důvodu je zřejmé, že se informace o uzavírce a s ní spojených změnách v linkovém vedení objeví  na těchto internetových stránkách asi až v posledním červnovém týdnu. Z časových důvodů se asi nestihnou připravit další plánované podklady, jako například by měla být nová síť linek MHD během uzavírky mostu.
       Doufejme, že se zvládne alespoň zveřejnění základních informací včetně nových jízdních řádů. Pokud ne, tak za toto přijměte omluvu i přesto, že vina za toto zdržení není na straně provozovatele těchto internetových stránek (bude vykonáno maximum, co je možné).


    120) Dotaz (kráceno)
       Je uz neco znamo o zmenach MHD kvuli blizke uzavirce mostu u Okresu?
    J.P., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Bohužel, stále ještě ne. Ale informace budou zveřejněny co nejdříve, jakmile budou k dispozici.


    119) Dotaz (plné znění)
       Na vaší stránce jsem nalezl jízdní řády MHD ve Žďáru nad Sázavou od roku 1957. Sám pátrám po starých jízdních řádech MHD v Klatovech - vlastním jízdní řády od roku 1967 a knižní vydání j. řádů v západočeském kraji nejstarší 1978-9. Mužete mi prosím poradit, zda nějaké knihovny, archivy nebo sběratelé mají uschovány staré jízdní řády (i v knižní podobě) které by bylo možné si okopírovat? Předem děkuji za odpověď.
    J.B., Klatovy
    Odpověď: Čerpalo se z knižních jízdních řádů, které byly získány jednak od dopravce a jednak od tehdejšího dlouholetého ředitele osobní dopravy, nyní již v důchodu. Většina byla ale získána v Moravské zemské knihovně v Brně. Protože Klatovy se nenacházejí na Moravě, tak asi s odpovědí nejste příliš nepotěšen. Snad jste se ale alespoň inspiroval.


    118) Dotaz (plné znění)
       Zdravim, date aspon mesic predem na web zase info o spojeni na Horacky dzbanek, co bude letos zase v srpnu? Loni nam to pomohlo, na nadrazi jsme meli od vlaku hned pripojny bus MHD nic sme nemuseli hledat ani se vyptavat. Dekuji predem za vsechny. A vyrizuju pochvalu za vsechny, web mate prima.
    V.N., ???
    Odpověď: S touto informaci se počítá. Je ovšem otázka, v jakém časovém předstihu bude zveřejněn časový program této společenské akce. V každém případě se informace objeví co nejdříve. Jinak samozřejmě díky za pochvalu.


    117) Reakce na dotaz číslo 114 (kráceno)
       Nikdo se mi doteď z MěÚ neozval.
    J.B., Žďár nad Sázavou


    116) Reakce na dotaz číslo 114 (kráceno)
       Oprava: informace o uzavírkách je na zastávkách Nádražní, Dagmarky, Brodská, Žižkova. Přijměte všichni omluvu za moji chybu, která se však nedotýká tzv. informování cestujících o MHD, jako jsme toho svědky ve Žďáře.
    P.R., Žďár nad Sázavou


    115) Reakce na dotaz číslo 114 (kráceno)
       Schválně jsem na to kouknul a myslím, že se na to pěkně někdo vykašlal. Tam co není nalepeno oznámení o změnách pro všechny linky tak tam není nic. Tedyž je to nalepeno max. jen u Hypernovy, na Brodské a u Okresu. Ti lidi by si měli stěžovat na vyšších místech, co je to za chlívek. Ani trošku se tomu nedivím, protože např. na ZDARNS.CZ dodnes nemají nic o uzavřené Libušínské ulici kvůli pouti. To si na městském úřadě mohou celou slavnou stránku o uzavírkách strčit v lepším případě za klobouk, když nechci být sprostý.
    P.R., Žďár nad Sázavou


    114) Dotaz (plné znění)
       Dnes dopoledne (pozn.: 9. 5. 2006) jsem doprovázel babičku na hřbitov na Jamské ulici. Výjimečně jsem nevzal auto a jel jsem s ní MDH. Na hřbitov jsme ještě jakžtakž dojeli, horší to bylo při cestě zpátky. Tady jsme chtěli jet autobusem 3a ze zastávky na Novoměstské s odjezdem zhruba ve čtvrt na deset dopoledne. ALE TEN AUTOBUS VŮBEC NEJEL. Na zastávku jsme přišli včas, akorát jsme z brány hřbitova viděli odjíždět čtyřku. Díval jsem se na zastávce na naší straně i na straně protější, ale tam nic napsáno nebylo. Je mi známo, že teď se plánují nějaké změny kvůli rozkopaným ulicím na Stalingradě. Ale žádné oznámení tady nebylo. Nevím, kam tuto moji stížnost mám poslat, našel jsem vaše stránky. Prosím, pošlete to někam, kam to patří, vy to zajisté budete vědět.
    J.B., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Vámi uváděná linka MHD číslo 3A je v tomto týdnu zrušena bez náhrady, a to v celé své trase Autobusové nádraží - Vodojem, Jamborova a zpět. Uvedená informace se objevila na internetu a ve vozidlech MHD a určitě i na všech dotčených zastávkách MHD, kudy tato linka projíždí. Pokud ale uvedené oznámení nějaký vandal strhl, nelze toto ovlivnit. Váš mail jsem poslal v kopii též kompetentnímu pracovníkovi MěÚ Žďár nad Sázavou (Ing. Dvořák), do jehož pravomoci MHD spadá a který zajišťuje výlepy informací o uzavírkách na označníky zastávek MHD. Jistě Vám zašle vysvětlení.


    113) Dotaz (kráceno)
       Na stránkách máte doslovný text zákona proti kouření. Na nádraží se ale kouří ostošest a po vajglech se dá tancovat. Co s tím?
    F.N., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Na toto téma zde již bylo uvedeno mnohé. Nezbývá než Vám doporučit, abyste vše ihned hlásil na Městskou policii Žďár nad Sázavou.


    112) Dotaz (plné znění)
       Nazdarek! V novinach jsem cetl clanek, ze budou opravovat most u Okresu. Jak bude jezdit ctyrka?
    J.P., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Bohužel, v tuto chvíli k tomuto nejsou bližší informace. Ale je to krok, který bude mít zásadní vliv na provoz MHD Žďár nad Sázavou. Uvedené informace se na www stránkách objeví co nejdříve, jakmile budou k dispozici.


    111) Dotaz (plné znění)
       Dobry den, moc se mi libi ty moderni autobusy jedouci po meste. Velka skoda, ze neni jenom tato sorta misto tech starych KAROS. Nevíte, nekoupi se ted jeste dalsi hezke autobusy?
    E.V., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Vážená slečno nebo paní, bohužel Vás asi zklamu, ale asi se s nákupem nových nízkopodlažních vozidel nepočítá (minimálně v tomto roce 2006, protože v rozpočtu na pořízení nového vozidla MHD není zahrnut finanční příspěvek města, bez čehož toto nelze). Uvidíte, možná v příštím roce, ale to asi je pouze přání.


    110) Dotaz (kráceno)
       Já už nevím, ty vlaky mívají čím dál větší zpoždění. Můžete-li inovujte tabulku z mojeho posledního dotazu?
    R.D., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Opět s využitím stránek http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpozdeni (jde o období 3 týdnů do 8. 3. 2006) byly zjištěny následující hodnoty (změny hodnot si posuďte sámotaz má číslo 68):
    rychlík
    číslo
    čas
    odjezdu
    zpoždění
    minimum
    zpoždění
    maximum
    zpoždění
    průměrné
    374
    03.38
    0
    9
    0
    375
    01.23
    -1
    56
    8
    612
    15.33
    -1
    19
    1
    613
    10.29
    -1
    93
    13
    670
    06.22
    -2
    13
    1
    671
    08.29
    0
    89
    8
    672
    07.33
    -1
    33
    3
    673
    22.31
    -1
    23
    2
    674
    09.33
    -1
    13
    2
    675
    12.32
    -1
    22
    3
    676
    11.33
    -1
    20
    5
    677
    14.29
    0
    16
    4
    678
    13.33
    -1
    12
    2
    679
    16.31
    0
    16
    3
    680
    17.33
    -2
    12
    1
    681
    18.29
    0
    46
    6
    682
    19.33
    -1
    11
    1
    683
    20.29
    0
    17
    5
       Je tedy zřejmé, že i po posunutí tras spojů linek MHD by dané spoje musely na příjezd vlaků čekat a nebyl by dodržován jízdní řád linek MHD.


    109) Názor (kráceno) - zveřejněno 15. 1. 2006 na http://www.e-zdar.wz.cz
    "Aktuální komentář: Výzva nekuřákům
            Už několikrát jsem jel letos hromadnou dopravou. Musím říci, že po začátku účinnosti zákona o úpravě kouření na veřejných místech ubylo kuřáků na nástupištích. Ale stále je jich tam dost. Když kolem některého kouřícího na nástupišti procházím, vždycky je upozorňuji, že porušují zákaz stanovený zákonem. Setkal jsem se s několika druhy reakcí na moje upozornění. Od poděkování — že si to neuvědomili, přes údiv — že o ničem takovém nevědí až po různě podrážděné reakce — co si to vlastně dovoluji.
             Udělal jsem z toho jeden závěr — pokud si těch kuřáků na místech která jsou jim zapovězena, nebude nikdo všímat, budou tam vesele kouřit dál. To se mně nezamlouvá. Pomozte mi prosím vy, které ti kuřáci také obtěžují a řekněte jim to také. Vždyť je nás většina!
             A já ještě slibuji, že za nás za všechny požádám pana Kunce, ředitele městské policie ve Žďáře, jestli by se nemohli občas jeho podřízení stavit na nádraží a pomoci nám s upozorňováním těch kuřáků, kterých bývá v době špičky na autobusáku dost na to, aby tam nejeli zbytečně. ......"


    108) Reakce na dotaz číslo 107 (plné znění)
       Nejaky clovek z mistniho CSAD mi napsal, ze pry autobus odjel od nadrazi vcas. Tak to tedy fakticky nechapu, jaktoze tam cekali i dalsi lidi. Hodinky mi blbe nesly, protoze mam digitalky. Ozve se mi nekdo, kdo tam toho dne taky cekal na ten zpropadenej autobus? Digitalky jsem si fakticky nenafotil.  :-((((((((
    J.B., Žďár nad Sázavou


    107) Dotaz (plné znění)
       Vazeni, uz tak podesate vam pisu kvuli nepripojum od vlaku na autobusy MHD. Vase vysvetleni je vzdycky do ztracena, jako by za to mohly Ceske drahy. To je normalni, aby jezdily autobusy drive, nez maji? Zrovna vcera (v neděli 19. 2. 2006 - pozn.) jsem prijel osobakem od Noveho Mesta, na zastavce jsem byl presne v 15.29.50 a Mercedes linky 4 s odjezdem v 15.30.00 jel uz po Chelcickeho ulici smerem k vypadovce na Jihlavu, tedy musel odjizdet minimalne pul minuty pred normalnim odjezdem. Na zastavku potom od vlaku doslo do 1 minuty celkem 11 lidi, z toho jen 2 duchodkyne, co by nic neplatily - pocitam ztratu tak nejmin 50 korun. Je to normalni? Kdyz vam to nebude delat velke tezkosti, muzete konecne moji otazku zverejnit, autorska prava nepozaduji. Dik.
    J.B., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Vážený pane, Vaše rozhořčená reakce nyní na místě, pokaždé (třikrát, ne desetkrát jak uvádíte) Vám bylo doporučeno, ať se obrátíte na kompetentního pracovníka dopravce (že se Vám nikdo na mail neozve je věc druhá). Na této internetové stránce opravdu nejsou zveřejňovány dotazy k vyhledávání spojení v rámci MHD, na které se mailem ptají neznalí návštěvníci města. Na druhou stranu ale je třeba uznat, že připomínky ohledně náskoků spojů (tedy autobus odjíždí ze zastávky dříve, než by dle jízdního řádu měl) je hrubým porušením přepravních služeb, o jejichž kvalitě se nedá v tomto případě ani mluvit (je to tedy v rozporu s certifikátem kvality dopravce, protože pro řidiče je sestaven manuál).
       Podle vlastních znalostí lze konstatovat, že kdyby k tomuto došlo například v rámci pražské MHD a cestující si na toto stěžovali (záznamové zařízení ve vozidle  - zejména tramvaje či metra - toto umožní zpětně zjistit), tak bude uvedený řidič postihován finančně (500,- Kč). V případě opakování tohoto prohřešku je následující sankce citelnější (říká se, že řidič pak místo prémií dostane obyčejné digitální hodinky, ale jestli je to pravda, to je otázka).
       Ve Vámi vzpomínaném případě by se mělo jednat o spoj číslo 49 linky 4A, který je dle oběhů vozidel skutečně kmenově zajišťován vozidlem Mercedes-Citaro. Dle Vámi uvedených skutečností došlo fakticky k tomu, že včera spoj 49 linky 4A s pravidelným odjezdem ze zastávky Autobusové nádraží v 15.30 nejel a nebyla zajištěna jízdním řádem nabízená přeprava. Proto si můžete u dopravce stěžovat, úspěšný budete zejména v případě, pokud znáte jména těch osob, kteří s Vámi na uvedené zastávce čekali.


    106) Dotaz (kráceno)
       U těch změn v MHD v letošním roce vám chybí oprava mostu přes Sázavu u bývalého "okresu". To bude nejen pro MHD tragédie.
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Máte pravdu, kromě této plánované změny byly doplněny ještě další dvě (historický most v zámku a okružní křižovatka na výpadovce na Brno), ke kterým by mohlo v roce 2006 dojít. S hodnocením zásadního vlivu na provoz MHD lze s Vámi v případě uzavírky mostu přes Sázavu na Žižkově ulici pouze než souhlasit. K opravě mělo dojít původně loni o letních prázdninách, vypadá to na prázdniny letošní. Pokud se nepodaří prosadit povolení průjezdu autobusů MHD přes most přes Sázavu mezi ulicemi Libušínská a Dr. Drože (o tomto se uvažuje, měla se již loni vyhodnocovat dynamická únosnost tohoto mostu pro autobusy MHD - výsledek je zatím neznámý), tak to opravdu tragédie bude. Pro obsluhu sídliště Žďár 3 by v tomto případě přicházela do úvahy obsluha pouze přes křižovatku "Na Františku" (netřeba domýšlet situaci, kdyby na této stísněné křižovatce došlo k nehodě a ta se stala neprůjezdnou) - analogicky to platí s působností pro celé město pro případ zneprůjezdnění křižovatky se SSZ u OC Convent (když se neuvažuje s pěší zónou na ulici Nádražní).


    105) Dotaz (kráceno)
       Nemuzete dat na kazdou stranku pro slepce odkaz na normalni stranky, ktery daleko lepe vypadaji? Vyhledavac mi vzdycky najde jenom ty blind stranky.
    J.?., Hamry nad Sázavou
    Odpověď: Blind friendly verze stránek se snaží maximálně splňovat požadavky na informace poskytované na internetu pro zrakově postižené v souladu s příslušnými pravidly Ministerstva informatiky ČR. Z uvedeného důvodu tedy logicky vypadají po grafické stránce hůře. Ale Váš námět je asi opodstatněný, pravděpodobně toto bude třeba co nejdříve na každou tuto uvedenou stránku doplnit - díky za tip.


    104) Dotaz (plné znění)
       Ty hry jsou skvělé, aspoň si člověk oprášil znalosti z naší MHD. Plánuje se zveřejnění ještě nějakých jiných her?
    P.R., Žďár nad Sázavou
    Odpověď: Díky za pochvalu. V současné době se z rozšířením počtu her nepočítá, možná někdy v budoucnu. Jinak po sejmutí informace o výročí stránek budou všechny stávající hry dále přístupné z lišty.


    103) Reakce na názor číslo 55 (plné znění) - zveřejněno 15. ledna 2006 na http://diskuse.zrnet.cz
    "Ostatní témata / Ostatní / MHD"
        Málo v kterém městě se setkáte s dotováním dopravy MHD důchodcům, tak jako v našem městě. Není to trochu předvolební kampaň? V našem městě je totiž našich spoluobčanů v důchodovém věku nejvíce. A každý hlas při volbách, dobrý hlas.
             Vilma (---.sattnet.cz)


    102) Reakce na názor číslo 55 (plné znění) - zveřejněno 12. ledna 2006 na http://diskuse.zrnet.cz
    "Ostatní témata / Ostatní / MHD"
        Naprosto s Vámi souhlasím. Asi to není pro tvůrce JŘ důležité. Nakonec dostane dotaci na dopravu tak jako tak "a ty človíčku si trhni...." To je roky co to pěkně frnká před nosem,ale blbcům se dobře pamatují odjezdy. Tak alespoň v tomto nějaká vstřícnost.:o)  Já radši jedu autem ač nerad.
             Smokke@seznam.cz


    101) Reakce na dotaz číslo 100 (plné znění)
       To nemá cenu se obracet na městský policajty. Stejně nemůžou stát na zastávkách MHD po celým městě, to jich tolik není. Spíše bych vyhlásil prémii pro toho, kdo na kuřáky na zastávkách úspěšně policajty zavolá. Potom by si to tito jedinci rozmysleli.  :-))
    P.R., Žďár nad Sázavou
     

    1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400../.1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800

    .
    DALŠÍ STRÁNKY V TÉTO SEKCI:
    -.Kontaktní informace
    -.Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
    -.Zasílání novinek e-mailem
    -.Spolupracujte s námi
    -.Podpořte tyto stránky
    -.Články v tisku o MHD
    -.Odkazy k MHD a městu
    -.Další informace a nezařazené
    .
    DALŠÍ DOPORUČENÉ STRÁNKY:
    -.Jízdní řády linkové
    -.Jízdní řády zastávkové
    -.Mapa sítě linek
    -.Změny v provozu a uzavírky