english        Kurze Information in Deutsch                
   
MHD ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
nezávislé internetové stránky

   CESTOVÁNÍ V RÁMCI MHD  
.
   PRAKTICKÉ RADY A INFORMACE  
   KONTAKT A DISKUZE  
.
   ZAJÍMAVOSTI Z MHD  
   ANKETY, TESTY, HRY, UŽITEČNÉ  





© Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
Stránky založeny 12. 2. 2001


             Úvodní stránka / Kontakt a diskuze  

NÁZORY, DOTAZY, KOMENTÁŘE

NÁPOVĚDA K TÉTO INTERNETOVÉ STRÁNCE:
Na této a ostatních souvisejících stránkách jsou uvedeny názory, dotazy a komentáře k těmto stránkám.
I vy můžete přispět zasláním zprávy elektronickou poštou na adresu provozovatele těchto stránek, uvedené pod odkazem Kontakt.
UPOZORNĚNÍ:
Provozovatel stránek si vyhrazuje právo obsahové korekce došlých dotazů (neplatí pro příspěvky na K-reportu). Text, který je v rozporu s právními normami a etikou, nebude zveřejněn, stejně jako text, jehož obsah není zaměřen na problematiku MHD především ve Žďáru nad Sázavou (nejsou zde taktéž uvedeny konkrétní dotazy, jako například na dopravní spojení v rámci MHD apod). Dotazy + odpovědi k platebním (čipovým) kartám jsou pod odkazem Platební (čipové) karty.
.

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400./. 1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800


1767) Názor (plné znění) - zveřejněno 29. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Naprosto souhlasím. A snad se podle toho budou řídit ti, kterých se to týká."
W3C


1766) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Každý občas chybuje, neměly by být ale chyby moc často. Pokud někdo tvrdí, že nikdy nechybuje, tak nemluví pravdu. Když se ale zjistí, že to je chybně a někdo pořád trvá na chybě, tak to už je problém. Například obhajování toho, že se v zastávkových jízdních řádech mohou doplnit i časy příjezdů končících spojů, když se toto dá udělat jen u klasických linkových jízdních řádů, tak to problém je. Ale někteří jsou schopni se zabejčit a budou pořád tvrdit, že taková chyba nevadí. To je potom těžký."
Žďárák


1765) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"CTD: Já jsem psal, že jiní oznámení na zastávce neviděli, ne že jsem to viděl nebo neviděl já. A něco podobného psal i jirka55. Přikazování mlčet je absurdní. Dnes už se nedozvíme, jak to ve skutečnosti bylo, je to tvrzení proti tvrzení. A když u zastávkových jízdních řádů jsou doplněný i příjezdy nebo není správně poznámka pod jízdními řády, tak už to není věc názoru, co je blbě, ale že to je blbě a mělo by se to opravit, včera bylo pozdě."
W3C


1764) Názor (kráceno) - zveřejněno 24. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: když nevím, tak mlčím. Buď jsem to viděl nebo mlčím. Toliko k těm oznámením na zastávce.
Mapky bych neustále viděl, že je to téma objednavatele, jízdní řády jsou věcí názoru, co je na nich blbě. Ale to je tu stará písnička furt dokola. Asi by to fakt chtělo sólo vlákno pro MHD Žďár, když je to tak významné téma."
CTD


1763) Názor (plné znění) - zveřejněno 24. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Žádná změna, bohužel."
W3C


1762) Názor (plné znění) - zveřejněno 24. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a ostatní: jsou už aspoň aktualizovaný mapky linek MHD u nádraží a na poliklinice plus opravené jízdní řády na označnících zastávek, když už je 24 dnů od změny?"
jirka55


1761) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Já mám taky info, že na zastávce oznámení neviděli, tak nevím, jak to tedy bylo.
Někteří čtou diskuzi jen z rychlíku a pak si nevšimnou, že kritika není na to, že autobusy přes překopanou ulici nejely, ale k chybějícím informacím na internetu. Jak je správně napsaný, tak nejde jen o ježdění, ale taky o informace, protože není to jen o tom, jak to autobusy jezdily, ale jak dopadla kvalita služby pro cestující včetně informací. To by pak weby MHD nemusely existovat. Informace na weby se měla doplnit, jak nejrychleji to šlo. Navíc to bylo v pracovních dnech a pracovní době. Informace na zastávkách nebudu hodnotit, každý tvrdí něco jiného a nevím, jak to doopravdy bylo."
W3C


1760) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: co jsem se ptal, tak na zastávce Vejmluvova si minulou středu oznámení nevšimli, ale mohlo tam být
CTD: tady se řeší, že nebyly informace na internetu a jestli byly informace i na zastávkách, ne to, že měla jezdit MHD přes překopanou ulici ... když je překopaná ulice, tak je jasné, že tam MHD jezdit nemůže ... MHD je služba pro občany, tak je potřeba je taky řádně informovat"
jirka55


1759) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Byla to fakt velká chyba, že se o tom vůbec na internetu neinformovalo. To mohlo cestujícím sledujícím internet způsobit velké problémy. Snad to nenaštvalo moc lidí, že informace na internetu nebyly. K tomuto informování o změnách internetové stránky pro MHD jsou. Cestující s informací z internetu se podle toho mohou zařídit. O informacích na zastávkách nevím, jestli byly."
W3C


1758) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C. jirka55: já myslel, že je hlavní, že se nejezdilo a ono je hlavní se o tom nepsalo. ... Informace byly na zastávkách, čekalo se jak to VAS opraví."
CTD


1757) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a jirka55: Pokud je to pravda, tak je to velká chyba, že k tomu došlo. Nevíte někdo, jestli byla aspoň informace na zastávkách?"
Žďárák


1756) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Taky jsem na internetu nic neviděl."
W3C


1755) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: o tom nevím, na internetu k tomuto žádná informace nebyla"
jirka55


1754) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák a ostatní: Od úterý do středy prý kvůli havárii vodovodu nejezdily linky MHD Žďár přes zastávky Nová, Vejmluvova a Sychrova. Víte o tom někdo?"
W3C


1753) Názor (plné znění) - zveřejněno 12. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Asi zklamu, ale jsou tam pořád staré verze mapek. Skoro už dva týdny od změny."
Žďárák


1752) Názor (plné znění) - zveřejněno 12. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák a ostatní: Už mají nové verze mapek MHD na nádraží nebo na poliklinice?"
W3C


1751) Názor (plné znění) - zveřejněno 12. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák a ostatní: Už mají nové verze mapek MHD na nádraží nebo na polilklinice?"
W3C


1750) Názor (plné znění) - zveřejněno 11. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: to raději ať není úspora žádná, když bude linka 5 jezdit okolo Nákupního parku i na začátku trasy"
jirka55


1749) Názor (plné znění) - zveřejněno 11. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: To je pravda, město tímto jinak ušetří na dotacích MHD. Protože se letos počítá pro MHD s dotací 13 milionu Kč, tak to odhaduji na úsporu okolo 0,13 milionu Kč."
W3C


1748) Názor (plné znění) - zveřejněno 10. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: taky díky moc i za tyto čísla ... když bude linka 5 jezdit okolo Nákupního parku i na začátku trasy, tak ujetý kilometry proti roku 2023 nenarostou ... když nechají současný osekaný stav, tak ještě město ušetří peníze na dotaci MHD"
jirka55


1747) Názor (plné znění) - zveřejněno 9. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Dík moc i za tyto čísla, jsou zajímavý."
W3C


1746) Názor (kráceno) - zveřejněno 8. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"U linky 5 by to zajíždění okolo Nákupního parku znamenalo 636 metrů navíc na jeden spoj.
V roce 2024 (366 dnů) je 252 pracovních dnů a 114 nepracovních dnů.
Na lince 5 je 12 spojů, z toho 8 jezdí jen v pracovní dny a 4 spoje jezdí denně včetně svátků.
Nárůst kilometrů za rok 2024, kdyby linka 5 jezdila okolo Nákupního parku i na začátku trasy, by potom byl
(8 * 252 + 4 * 366) * 636 = 2213280 metrů = 2213,28 kilometrů
Tak vychází ještě menší zvýšení celkové vzdálenosti, než kolik se podle jízdních řádů ušetří za rok 2024 proti roku 2023."
Žďárák


1745) Názor (kráceno) - zveřejněno 8. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Jestli by to šlo a byl by čas, bylo by možný vypočítat rozdíl ujetých kilometrů na začátcích spojů linky 5 při nezajíždění k Nákupnímu parku?"
W3C


1744) Názor (plné znění) - zveřejněno 7. 1. 2024 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka 55 a W3C: Tady je to slíbený propočítání změny ujetých kilometrů mezi jízdními řády MHD v roce 2023 a 2024.
Linka 4:
U jednoho spoje je nárůst o 140 m.
Běžný týden se školním vyučováním: 114 spojů * 140 m/spoj = 15960 m
Běžný týden bez školního vyučování: 109 spojů * 140 m/spoj = 15260 m
Linka 5 spoje 3 a 5:
Na začátku trasy bez změny, ke konci trasy nárůst o 821 m
Běžný týden: 10 spojů * 821 m/spoj = 8210 m
Linka 5 spoje 7-25:
Na začátku trasy pokles o 421 m, ke konci trasy nárůst o 132 m, celkem pokles o 288 m
Běžný týden: 58 spojů * -288 m/spoj = -16704 m
Linka 7 spoj 9:
Nárůst u spoje 9 o 115 m.
Běžný týden se školním vyučováním: 5 spojů * 115 m/spoj = 565 m
Běžný týden bez školního vyučování: bez změny
Linka 8 spoje 1, 3, 5, 29, 31:
U jednoho spoje nárůst o 282 m.
Běžný týden: 31 spojů * 282 m/spoj = 8742 m
Linka 8 spoje ostatní:
U jednoho spoje pokles o 334 m.
Běžný týden: 77 spojů * -334 m/spoj = - 25718 m
Linka 9:
U jednoho spoje pokles o 1223 m.
Běžný týden: 30 spojů * -1223 m = -36 690 m

Celkem běžný týden se školním vyučováním: 15960+8210-16704+565+8742-25718-36690=-45635 m
Celkem běžný týden bez školního vyučování: 15260+8210-16704+0+8742-25718-36690=-53100 m
Za celý rok 2024 je úspora přibližně 2,4-2,5 tisíce ujetých kilometrů."
Žďárák


1743) Názor (plné znění) - zveřejněno 31. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: To už si ale opravdu dělají legraci. To je takový problém těch pár změn udělat bez chyb?
U zastávky Jamská je vidět na první pohled, že o zastavování linek MHD na této zastávce rozhodli dost pozdě. Protože se jim asi nechtělo za sněhu a mrazu umístit označníky MHD jako to bylo v minulosti na zastávce u firmy HETTICH, kde tak měnili linkové označníky VDV za označníky MHD, tak snad výměnu označníků udělají, až bude lepší počasí, asi na jaře 2024.
A co dodat k chybám ve vylepených zastávkových jízdních řádech linky 9? Stačilo kromě úpravy jízdního řádu z Autobusového nádraží pro odjezd směr Stalingrad (průměrně zkušený žák druhého stupně by správný jízdní řád v Excelu nebo ve Wordu vyrobil za chvíli, když to v software někomu nejde udělat) dát jiný text poznámky pro jiné zastávky. Mě třeba napadá, že by tam mohl být text „Končí na zastávce Autobusové nádraží, následující po zastávce Jihlavská ZDAR.“ nebo „Končí na zastávce Autobusové nádraží, předcházející zastávce Strojírenská u Hajčmanů.“. A taky v zastávkových jízdních řádech se příjezdy neuvádí, jen odjezdy.
Taky nečekám, že by zítra ráno nejen ve vitríně na Autobusovém nádraží byla aktuální mapka linek MHD.
A na závěr dvě informace ze žďárské MHD, pokud jste to už nezjistili.
Už asi čtvrt roku pro MHD Žďár je nový autobus Iveco Crossway LE CITY 12M NP registrační značky 6E8 3103. Škoda, že na informačních panelech autobusu kromě čísla linky není taky aspoň název cílové zastávky.
A probíhá rekonstrukce u firmy TOKOZ, takže část plotu firmy i s čekárnou MHD je zbouraná, při horším počasí se tam teď neschováte."
Žďárák


1742) Názor (kráceno) - zveřejněno 31. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: To už si ale opravdu dělají legraci. To je takový problém těch pár změn udělat bez chyb?
U zastávky Jamská je vidět na první pohled, že o zastavování linek MHD na této zastávce rozhodli dost pozdě. Protože se jim asi nechtělo za sněhu a mrazu umístit označníky MHD jako to bylo v minulosti na zastávce u firmy HETTICH, kde tak měnili linkové označníky VDV za označníky MHD, tak snad výměnu označníků udělají, až bude lepší počasí, asi na jaře 2024.
A co dodat k chybám ve vylepených zastávkových jízdních řádech linky 9? Stačilo kromě úpravy jízdního řádu z Autobusového nádraží pro odjezd směr Stalingrad (průměrně zkušený žák druhého stupně by správný jízdní řád v Excelu nebo ve Wordu vyrobil za chvíli, když to v software někomu nejde udělat) dát jiný text poznámky pro jiné zastávky. Mě třeba napadá, že by tam mohl být text „Končí na zastávce Autobusové nádraží, následující po zastávce Jihlavská ZDAR.“ nebo „Končí na zastávce Autobusové nádraží, předcházející zastávce Strojírenská u Hajčmanů.“. A taky v zastávkových jízdních řádech se příjezdy neuvádí, jen odjezdy.
Taky nečekám, že by zítra ráno nejen ve vitríně na Autobusovém nádraží byla aktuální mapka linek MHD.
A na závěr dvě informace ze žďárské MHD, pokud jste to už nezjistili.
Už asi čtvrt roku pro MHD Žďár je nový autobus Iveco Crossway LE CITY 12M NP registrační značky 6E8 3103. Škoda, že na informačních panelech autobusu kromě čísla linky není taky aspoň název cílové zastávky.
A probíhá rekonstrukce u firmy TOKOZ, takže část plotu firmy i s čekárnou MHD je zbouraná, při horším počasí se tam teď neschováte."
W3C


1741) Názor (plné znění) - zveřejněno 31. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"ale ten jízdní řád je opravdu nešťastný. V levém příjezd vůbec uveden být neměl, neb jízdní řád obsahuje odjezdy. Jakožto místně neznalý, tak mi poznámka vyznívá, že spoj s p1 jede AN - Strojírenská - AN, což reálně nejede. ... V pravém by bylo lepší "po zastávce Jihlavská ZDAR končí na AN"."
9tr


1740) Názor (plné znění) - zveřejněno 30. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: To je pravda, protože pouze lichá čísla spojů mají i jednosměrné linky 4, 5 a 8. Kdyby spoje 2, 4 a 6 přečíslovali na spoje 7, 9 a 11, tak je to v pohodě.
Horší je to ale s přípravou na změny jízdních řádů od 1.1.2024. Zase se to nepovedlo. Nepřekvapilo, že na stávající zastávce u Nákupního parku je stále linkový označník, i když tam nikdy linkové autobusy nezastavovaly. Průšvih je v tom, že na obou stranách zastávky Jamská je pouze linkový označník VDV, chybí tady název zastávky a QR kódy pro cestující. Jízdní řády s čísly linek a logem MHD jsou nalepený na vnitřní stěně čekárny jako vandalové vylepují nelegální letáky. Na nové zastávce u Nákupního parku taky není QR kód. Označníky má na starosti město, tady to jde za městem.
Nedopadlo to dobře ani se zastávkovými jízdními řády, co má na starosti dopravce. U linky 9 to pracovník dopravce nezvládl. U spojů, které nejedou celou trasu a po zastávce Jihlavská ZDAR končí na zastávce Autobusové nádraží, doplnil poznámku "Neobsluhuje zastávky Strojírenská u Hajčmanů až Okružní dolní". Jenže tyto spoje po zastávce Okružní dolní neobsluhují ani zastávky Strojírenská u mostu, Strojírenská u Hajčmanů a konečnou Autobusové nádraží. Správně by to bylo například "Neobsluhuje úsek od zastávky Strojírenská u Hajčmanů přes zastávku Libická po konečnou zastávku Autobusové nádraží". Samozřejmě by se to dalo napsat i jinak, aby to bylo správně.
Odstrašující je na fotografii levý zastávkový jízdní řád linky 9, kde odjezdy spojů s poznámkou "p1" vůbec neměly být zmíněný. (https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1539625.jpg) Prostě nedomyšleno nebo toho pracovník dopravce není schopen.
A ve vitríně vedle zastávek MHD na autobusovém nádraží neaktualizovali mapku linek MHD. Pochybuji, že to do pondělního rána udělají, až začnou platit nové jízdní řády MHD. Jinde jako například na poliklinice to asi bude stejné.
Zase to to nepovedlo. Informace o MHD se ve Žďáru stále nedaří."
Žďárák


1739) Názor (plné znění) - zveřejněno 30. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Problém je v tom, že všechny spoje mají sudý čísla. Když je jízdní řád myšlený jen pro jeden směr, tak se musí dát lichý čísla. Toto někdo nedomyslel."
W3C


1738) Názor (plné znění) - zveřejněno 30. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Problém je v tom, že všechny spoje mají sudý čísla. Když je jízdní řád myšlený jen pro jeden směr, tak se musí dát lichý čísla. Toto někdo nedomyslel."
W3C


1737) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Když jsem se ještě jednou díval na nové jízdní řády MHD Žďár, tak jsem si všiml věci, kterou jsem předtím opakovaně přehlídl. U linky 9 je jízdní řád jen pro směr nazpět, to asi původně nechtěli. Nikde jsem neviděl podobný jízdní řád, který by byl jen nazpět. Kdyby aspoň všechny spoje jely v celé trase, tak by to tolik nebylo vidět, jako je to u spojů 8, 10 a 12."
Žďárák


1736) Názor (plné znění) - zveřejněno 27. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a ostatní: Píšu se zpožděním, ctil jsem na 23. prosince vyhlášený státní smutek a potom i Vánoce. K novému vynechání zastávky u Nákupního parku pro linku 5 ve směru od nádraží asi není třeba diskutovat o tom, jestli tam linka 5 měla nebo neměla stále zajíždět, tady je otázka, za jak dlouho se to napraví, aby tam linka 5 zase zajížděla.
Druhá zajímavá věc bude, jak to k začátku roku 2024 město a dopravce udělají s informovaností cestujících na zastávkách a přes vylepené informace s mapkami sítě linek MHD. U zastávek MHD to bude zajímavý v lokalitě Brněnská-Jamská, jak se to povede udělat. A u těch mapek jsem na to tak zvědavý, protože třeba na nezávislých stránkách o MHD Žďár ve stručném průvodci na homepage je mapka linek s platností od ledna 2024 už pár dní, přesněji od 18. prosince. Necháme se snad mile překvapit, že se to městu a dopravci tentokrát povede bez chyby. Budu opatrný optimista."
Žďárák


1735) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Samozřejmě, celou dobu se tady píše o době od změn jízdních řádů v roce 2017."
W3C


1734) Názor (kráceno) - zveřejněno 21. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Kdo si pořádně přečetl příspěvek 20. prosince v 18:23, tak určitě pochopil, co tím bylo myšleno. Hlavně když sleduje vývoj změn jízdních řádů. Jde o druhou větu, ze které je jasné, že díky redukci na linkách 5 a 4, pak lince 6 a kvůli Covidu se snížil počet kilometrů, jak je vidět i z dnešních informací o ujetých kilometrech. Tedy srovnání stavu před Covidem s dneškem."
Žďárák


1733) Názor (kráceno) - zveřejněno 21. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"RL_ZR: Díval jsem se na neoficiální stránky. Bohužel počty cestujících kvůli Covidu použít nejdou pro srovnání použít, i když třeba mezi roky 2017 a posledním předcovidovým rokem 2019 zůstal počet cestujících zhruba stejný (z 1032128 na 1031543), ale potěšitelně narostla tržba na kilometr, i když se ujeté kilometry taky moc nezměnily (z 11,30 korun na 13,78 korun), takže změny z roku 2017 byly zajímavý pro platící cestující. Ale zpátky k ujetým kilometrům, o kterých tady byla řeč. Tam to v jednotlivých letech vypadalo takto:
2016: 333556
2017: 337755
2018: 337483
2019: 339037
2020: 311743
2021: 283161
2022: 287862
Tak jestli toto není pokles kilometrů, tak nevím, co jste měl za známku z matematiky."
W3C


1732) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C, Žďárák, jirka55: neděste tady prosím veřejnost, i statistiky na neoficiálních stránkách hovoří o tom, že v roce 2022 počet kilometrů i cestujících proti předchozímu roku narostl a i v roce 2023 by tomu tak mělo být"
RL_ZR


1731) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a Žďárák: To je dobré připomenutí, už se o tom nemluví, jak se plíživými kroky MHD ve Žďáru redukuje. Teď musíme doufat, že brzo zase bude aspoň linka 5 zajíždět na zastávku u Nákupního parku i ve směru od nádraží. Protože pokud se budou objevovat v MHD další podobné návrhy, tak cestující budou z MHD utíkat do aut."
jirka55


1730) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Ano, na to si vzpomínám. Psalo se o tom i v novinách. Mělo to být dočasný po dobu Covid-19 a pak už původní stav nevrátili."
Žďárák


1729) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák a jirka55: Já se bojím toho, ze se v MHD nasadila salámová metoda redukce linek. V minulosti seškrtali spoje například na linkách 5 a 4, pak hodně na lince 6 (i když teď kvůli zrušení pošt něco málo vrátili), pak další redukci udělali kvůli Covid-19 prezentovaných jako dočasný redukce. A teď omezují linku 5. Bojím se toho, co příště zase nějaký chytrolín vymyslí."
W3C


1728) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Taky děkuji za zajímavý výpočet, jak často se zajíždí k Nákupnímu parku za týden. Jsou to zajímavá čísla. Nikdo určitě nechce vrátit ten stav MHD, co byl do poloviny roku 2017. A i já chválím tehdejšího starostu Navrátila za snahu MHD ve Žďáru zlepšit.
Žďárák: Jestli na to bude čas, tak se taky rád podívám na to srovnání ujetých tras končícího a nového jízdního řádu, určitě to zase stačí vypočítat za průměrný týden bez svátků."
jirka55


1727) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Díky za informaci, o té půlkilometrové docházce na zastávky MHD jsem taky nevěděl. Něco na tom bude.
W3C: Díky za jasný výpočet zajíždění na zastávku u Nákupního parku, tady si CTD naběhl. Myslel si, jak nebude chytrý a dopadlo to naopak. Změny jízdního řádu od půlky roku 2017 byly skokem ve zlepšení proti minulosti a taky chválím tehdejšího starostu Navrátila, že se do toho pustil."
Žďárák


1726) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"CTD: Stav před 1.7.2017? Nepřehledných 14 linek, nepřípoje okružních linek od vlaků a k vlakům, neúplná hodinová řada na lince 5 a podobně. Brr, návrat tohoto stavu by asi nikdo nechtěl. Tehdejší starosta Navrátil byl frajer, že se pustil do vylepšení MHD ve Žďáru, udělalo se tam spousta vylepšení.. Vždy, když se radikální změny udělají, tak se to potom dolaďuje. To snad ví každý, kdo má nějaký přehled o dopravě. A ještě k tomu, že tehdy na zastávku u Nákupního parku nejezdila linka 5. Ona tam jezdila linka 2 a taky v obou směrech. Od nádraží tam zajela devětkrát každý den v týdnu, takže 63 krát týdně. Ve směru zpátky taky 63 krát za týden, takže dohromady pro oba směry 126 krát za týden. U končícího jízdního řádu linky 5 shodně od nádraží a k nádraží na zastávku jezdí 10 spojů v pracovní den, tedy pro oba směry jde o 100 spojů v pracovní dny za týden. O víkendech tam pro oba směry zajíždí 4 spoje o víkendech, tedy pro oba směry jde o 16 spojů v sobotu nebo neděli za týden, takže dohromady pro oba směry 116 krát za týden. Od nového jízdního řádu tam pouze jednosměrně bude zajíždět linka 5 celkem 12 krát za pracovní dny (60 krát za týden) a čtyřikrát za víkendy (celkem 8 krát za víkend), tedy 68 krát za týden. V počtech v první třídy jsme se učili, že 116 je méně jak 126 a že 68 je o hodně méně jak 126. Nejde to tedy s tou četností zajíždění k Nákupnímu parku z kopce dolů? Při chybné odpovědi doporučuji zopakovat si počty z první třídy základní školy."
W3C


1725) Názor (kráceno) - zveřejněno 19. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Od poloviny roku 2017 byly změny tak radikální, že se postupně předělávalo do současného či podobného stavu. Paradox je, že Nákupní park linkou 5 obsluhován nebyl. A pak to jde z toho kopce dolů"
CTD


1724) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a ostatní: Já to vidím podobně, že zrušení zajíždění na zastávku u Nákupního parku na začátku linky 5 je špatně. Jakýkoliv argumenty na obhajobu jsou marný, protože ten kdo prohraje bude cestující. Někde jsem slyšel, že v MHD jsou lidi ochotní docházet na zastávku maximálně půl kilometru a tady se budou nutit lidi chodit na druhou zastávku u policie vzdálenou od té původní u Nákupního parku polovinu této délky. Takto se opravdu noví cestující nezískají a stávající neudrží. Asi je to dopravci jedno, ten své peníze na provoz z rozpočtu města dostane i při menším počtu cestujících, ale nemělo by to být jedno městu. Souhlasím s ostatním, co napsali W3C a Žďárák. Je to smutný, po změnách od poloviny roku 2017 to vypadalo na snahu s MHD ve Žďáru něco dělat, od té doby se stav pomalu zhoršuje."
jirka55


1723) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Měli to fakt pořádně probrat. A měli by to opravit co nejdříve to půjde, protože “opravit časem” bych to nedával, aby ta dočasnost netrvala moc dlouho. Kdyby se podařilo porovnat změnu ujetých vzdáleností podle končících a budoucích jízdních řádů, tak bych se na to se zájmem podíval. Taky mám podobný zkušenosti se zastávkou u Nákupního parku, čekají tam hlavně důchodci ale i lidi středního věku. Určitě tato zastávka nepatří do skupiny zastávek, kde se nevyplatí zastavovat kvůli malým počtům nastupujících a vystupujících.
RL_ZR a CTD: Ta doba jízdy u linky 5 ze zastávky Horní na zastávku u Nákupního parku je nadsazená, 4 minuty je moc. Ani pro delší úseky se tak dlouhé doby jízdy nepoužívají, tam je to nejvíce 3 minuty. Na křižovatce se semafory u OC Convent to s tím pouštěním protisměru nebude takový problém, protože autobusy MHD mají preferenci. Stačí jen nastavit semafory a bude to fungovat podobně jako směr ze Smetanovy ulice proti směru z Novoměstské ulice, kdy pro Smetanovu ulici se rozsvítí vyklízecí signál a směr z Novoměstské ulice má červenou. Když to člověk neví a od klávesnice se zvedne jít podívat na místo, tak zjistí, že stejným vyklízecím signálem od ulice Horní jsou vybavený semafory už dnes. Tedy při preferenci MHD autobusu linky 5 ze zastávky Horní se pro směr z ulice Brněnská rozsvítí červená a pak směr od ulice Horní včetně autobusu linky 5 bude mít volný průjezd křižovatkou. Ono je někdy lepší se zamyslet nad tím, co napíšu, podívat se občas do terénu, více se seznámit s MHD, protože pak některý argumenty jsou “marný”."
W3C


1723) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"CTD: Co mám zkušenost, tak na zastávce jsem vždy viděl čekající lidi. Pokud se to sečte za celý den, tak už jsou to zajímavý čísla, že má smysl na zastávku zajet. Nejvíce lidí jezdí do Penny a tam se s nákupní taškou nebo košem chodí. Když se vezme obsazenost autobusů, tak nastupující nebo vystupující u Nákupního parku jsou zajímavý podíl. Pokud by se nemělo zastavovat na zastávkách, kde nastupuje podobně nebo méně cestujících, tak by se ve Žďáru nemohlo zastavovat na polovině zastávek.
A na křižovatkách se semafory ve Žďáru i jiné linky odbočují vlevo a takové velké přirážky tam nejsou. Takže tím to nebude, je tam zbytečná "časová vata". Kdyby se taková "vata" dávala na všech křižovatkách, tak klesne celková rychlost a MHD se stane zase méně zajímavá pro cestující. Minimálně 1 minuta by se dala mezi zastávkami Horní a Nákupní park ušetřit."
Žďárák


1722) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C, RL_ZR_Žďáráku: máte nějaká data o využití zastávky? Třeba nástup? Já jak to pozoruji, tak tam nastoupí tak jeden, dva cestující v průměru na spoj v pracovní dny, o víkendu bída ještě větší. Přeci jenom tam nejsou jen obchody, kam se jezdí jen s nákupní taškou ... K průjezdu křižovatky Convent, odbočuje se vlevo a pouští se celý protisměr, takže mi ta jízdní doba přijde jako reálná, jistě o víkendu bývá volněji."
CTD


1721) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Souhlas, vše pro "spokojené" cestující. Měli to pořádně probrat, protože pak by určitě přišli na to, že vynechávat první průjezd zastávkou u Nákupního parku na lince 5 je nesmysl a zhorší to cestování proti dnešku. Určitě to cestující "ocení", když dnes je to možný a od ledna to nebude. Taky doufám, že to časem opraví, stejně jako opravili to zajíždění spoje 9 na lince 7 na zastávku Studentská. Pokud bude čas, tak bych zkusil zjistit rozdíl ujetých kilometrů dnes a od ledna. Ale teď ke konci roku nás v práci honí, hoří termíny, tak to neslibuji, protože makačka bude asi i mezi svátky."
Žďárák


1720) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: No s tom linkou 5 si snad dělají srandu. Dnes mají lidi s nákupními taškami u Nákupního parku zastávku doslova u nosu, teď budou tašky tahat navíc čtvrt kilometru. Pak se diví, že jim ubývají cestující a místo toho lidi jezdí autem. To pak lidi nepojedou nejen z obchodu, tak ani do obchodu. To zase bylo ušitý horkou jehlou, měli to pořádně probrat a určitě by pak zjistili, že je to nesmysl a znamená to zhoršení pro cestující. Prostě se to bude muset zase předělat jako u spoje 9 linky 7 a mohlo to být hned na první pokus bez předělávek. Ach jo. Už vidím, jak linka 5 ze zastávky Horní přijede na zastávku u Nákupního parku a tam bude čekat, aby neodjela dřív než podle jízdního řádu. Ušetřený čas se zrovna mohl použít na zajetí na zastávku u Nákupního parku i zkraje trasy.
RL_ZR: Žďárák to napsal hezky a s rozmyslem, všechno rozcupoval. Nemám k tomu co dodat, fakt je lepší se pro příště dvakrát rozmyslet, než něco napíšu. Asi to bylo únavou, kdy to bylo psaný v brzkých ranních hodinách."
W3C


1719) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: No s tom linkou 5 si snad dělají srandu. Dnes mají lidi s nákupními taškami u Nákupního parku zastávku doslova u nosu, teď budou tašky tahat navíc čtvrt kilometru. Pak se diví, že jim ubývají cestující a místo toho lidi jezdí autem. To pak lidi nepojedou nejen z obchodu, tak ani do obchodu. To zase bylo ušitý horkou jehlou, měli to pořádně probrat a určitě by pak zjistili, že je to nesmysl a znamená to zhoršení pro cestující. Prostě se to bude muset zase předělat jako u spoje 9 linky 7 a mohlo to být hned na první pokus bez předělávek. Ach jo. Už vidím, jak linka 5 ze zastávky Horní přijede na zastávku u Nákupního parku a tam bude čekat, aby neodjela dřív než podle jízdního řádu. Ušetřený čas se zrovna mohl použít na zajetí na zastávku u Nákupního parku i zkraje trasy.
RL_ZR: Žďárák to napsal hezky a s rozmyslem, všechno rozcupoval. Nemám k tomu co dodat, fakt je lepší se pro příště dvakrát rozmyslet, než něco napíšu. Asi to bylo únavou, kdy to bylo psaný v brzkých ranních hodinách."
W3C


1718) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"RL_ZR: Než o kompromisu bych to viděl na to, že se ušetří ujeté kilometry na lince 5. Bylo by zajímavé spočítat, jak se proti dnešnímu jízdnímu řádu na MHD změní ujeté kilometry a kolik se ušetří na lince 5. Cestující to asi jako kompromis vidět nebudou, protože dnes linka 5 jezdí přes Nákupní park vždy dvakrát a jde to, od ledna pojede jen jedenkrát. Tedy u nynějšího jízdního řádu přímé spojení na severní polovinu Žďáru zajistit jde, od ledna tento "luxus" končí. Nechápu tu poznámku k zastávce Convent, když cestující mohou přestoupit mezi zastávkami Convent a Novoměstská, které jsou od sebe o nějakých 80 metrů blíže než zastávky u Nákupního parku a u policie. Zastávka u Nákupního parku je pro všechny obchody vždy o dost blíže než zastávka u policie, stačí se podívat do mapy, to je nepravdivý tvrzení. Hlavně když nejvíce lidí nakupuje v Penny, kde je to na vzdálenost jednoznačný. A bude to aktuální, protože Penny v konkurenci ostatních obchodních řetězců se bude snažit mít co nejnižší ceny. Do Penny u Stalingradu se těžko budou lidi ze severu Žďáru dostávat napřímo bez přestupu, leda zdlouhavě linkou 6, která jezdí párkrát denně a nejezdí pravidelně po hodině jako linka 5. A už vidím lidi, jak budou radostně cestovat s přestupem, když na přestupu budou většinou dlouho čekat, když MHD ve Žďáru nejezdí moc často. O využití dalších dražších služeb ani nemluvě, to snad nebylo myšlený vážně, jako například senior taxi za 50 korun, protože by to bylo jako snaha, aby lidi méně využívali MHD. Proto žádný napsaný argument neberu, příště by bylo dobrý se zamyslet ve větších souvislostech, než něco napíši."
Žďárák


1717) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: provedené změny jsou kompromisem možného. Někdy nelze zajistit přímé spojení ze všech částí města do všech cílových destinací (přestup na vlak, bus, úřady, polikliniku, nákupy, ...). Přes to všechno si myslím, že obluha nákupního parku bude i tak "luxusní" a paradoxně na úkor možného přestupu na linky VDV v nejvyužívanější linkové zastávce Convent. Zda je vzdálenější nová zastávka B. Nákupní park nebo původní B. Policie závisí na tom, z kterého obchodu v nákupním parku jdete. A můj soukromý a subjektivní pohled na věc - pokud někdo neujde s nákupem pár metrů na zastávku MHD, může jet s přestupem, navštívit jiné obchodní domy nebo využít úplně jiné služby (senior taxi, rohlik.cz, sociální služby, ...)."
RL_ZR


1716) Názor (plné znění) - zveřejněno 17. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Už jsou zveřejněný jízdní řády MHD Žďár, co budou platit od ledna 2024. Mění se 7 z 9 linek, bez změny jsou jen linky 1 a 6. Chválím, že se konečně na lince 7 doplnila na spoji 9 zastávka Studentská, co se hodně kritizovalo. Na druhpu stranu se vůbec nepovedly změny u linky 5, protože se bez náhrady ruší první průjezd přes zastávku u Nákupního parku. Lidi budou muset z obchodů chodit až na vzdálenou zastávku na Brněnské ulici před policií. Asi hodně udělalo to, že zbytečně se moc prodloužila doba jízdy na zpáteční cestě mezi zastávkou Horní a zastávkou u Nákupního parku ze 2 minut na 4 minuty. Kdyby se zajelo k Nákupnímu parku i na začátku spoje, tak by to znamenalo tak 1 až 2 minuty navíc a minimum najetých metrů navíc na jeden spoj. Takto se cestující v MHD Žďár neudrží nebo nezískají noví."
Žďárák


1715) Názor (kráceno) - zveřejněno 6. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C, jirka55 a RL_ZR: Autobus s hodně vysokou podlahou a hodně schůdky na MHD nepatří, protože je to nejenom nekomfortní až rizikové hlavně pro starši lidi, ale dlouho pak trvá výstup a nástup lidí s vlivem na dodržování jízdního řádu. A hlavně v zimě, kdy mohou být schody nejvíce kluzký. Takže dopravce měl asi hodně busů v servisu, že z nouze dal na linku tenhle autobus."
Žďárák


1714) Názor (kráceno) - zveřejněno 6. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: to máte pravdu, že zájezdové tam nepatří, o tom, zda je vozidlo SOR LH zájezdové nebo linkové můžeme vést diskuzi ..."
RL_ZR


1713) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Zájezdové autobusy na MHD nepatří. Není to poprvé, co na MHD ve Žďáru jel zájezdový autobus, protože dopravce už nic lepšího neměl."
jirka55


1712) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Dnes na MHD Žďár na lince 2 v 13:40 z nádraží a v 14:00 z Piláku jel zájezdový autobus s vysokou podlahou. Bylo vidět, jak máme ve Žďáru zdatné důchodce, jak šplhali nahoru nebo se klouzali dolů."
W3C


1711) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a Žďárák: K informační tragédii už bylo všechno napsaný, není třeba to více komentovat. A já taky budu podrobně změny jízdních řádů od ledna sledovat."
jirka55


1710) Dotaz (kráceno)
    Co se chystá za změny jízdních řádů MHD Žďár nad Sázavou k Novému roku 2024?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Informace o tomto zatím nejsou, sledujte internetové stránky, kde se informace objeví hned, jak bude k dispozici.


1709) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Taky budu podrobně změny jízdních řádů od ledna sledovat. Zajímá mě, jak to dopadne, jestli to vymyslí dobře."
W3C


1708) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Proto je to informační tragédie, vůbec to nezvládli. Protože se mluví o tom, že další změna bude od ledna k novému jízdnímu řádu, tak se bojím toho, aby informace nedali až na Silvestra odpoledne, kdy většina lidí informace už sledovat nebude a 1. ledna budou překvapení. A hlavně mě zajímá, v čem ty změny jízdních řádů budou, aby to nebylo ještě horší jak teď. Budu to sledovat."
Žďárák


1707) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: A informace není ani v dnešním hlášení městského rozhlasu https://www.zdarns.cz/mestsky-urad/hlaseni-rozhlasu/hlaseni-mests keho-rozhlasu-ze-dne-01.12.-2023"
W3C


1706) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Vím, taky jsem se na jednotlivé internetové stránky ráno koukal. Průšvih je i v tom, že ani na označnících zastávek MHD nejsou aktuální jízdní řády, ale jsou tam ještě ty výlukový. Rozhodli o změně na poslední chvíli a informačně už to nestihli."
Žďárák


1705) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 12. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: Je to pokračování informační tragédie. Na FB města není ani zmínka. Na internetových stránkách města https://www.zdarns.cz/online-sluzby/jizdni-rady-mhd/ pořád mají už neaktuální změny od 6.3., 3.7 a 1.11. Na internetových stránkách dopravce http://www.mhdzdar.cz/ke-stazeni/ ještě neaktualizovali informace o jízdních řádech, co platí od dnešního dne. Aspoň že na neoficiálních internetových stránkách o MHD Žďár http://www.mhd-zr.xf.cz je všechno aktuální."
W3C


1704) Názor (plné znění) - zveřejněno 30. 11. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Informační tragédie v MHD Žďár pokračuje. Dnes odpoledne vymysleli, že zrušení zastávky Nákupní park na Brněnské ulici se dnes končí a od zítra se tam zase bude zajíždět. Že se to většina cestujících nedozví, to asi nevadí."
Žďárák


1703) Názor (plné znění) - zveřejněno 23. 11. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a Žďárák: Mapky linek asi vymění až po změně trasování linek po zprovoznění propojky mezi Obchodním parkem na Brněnské a hasiči na Jamské."
jirka55


1702) Názor (plné znění) - zveřejněno 22. 11. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Žďárák: s tím monitorem na poliklinice je to malé zlepšení informovanosti, možná to vydrží, ale stále je to s rezervami"
W3C


1701) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 11. 2023 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55 a W3C: Dnešní situace. Mapky linek u nádraží a na poliklinice jsou pořád bez opravy, monitor s odjezdy MHD na městském úřadu vypnutý, monitory na poliklinice a v nádražní hale fungovaly."
Žďárák


1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400./.1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800
.
DALŠÍ STRÁNKY V TÉTO SEKCI:
-.Kontaktní informace
-.Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
-.Zasílání novinek e-mailem
-.Spolupracujte s námi
-.Podpořte tyto stránky
-.Články v tisku o MHD
-.Odkazy k MHD a městu
-.Další informace a nezařazené
.
DALŠÍ DOPORUČENÉ STRÁNKY:
-.Jízdní řády linkové
-.Jízdní řády zastávkové
-.Mapa sítě linek
-.Změny v provozu a uzavírky