english        Kurze Information in Deutsch                
   
MHD ŽĎÁR NAD SÁZAVOU
nezávislé internetové stránky

   CESTOVÁNÍ V RÁMCI MHD  
.
   PRAKTICKÉ RADY A INFORMACE  
   KONTAKT A DISKUZE  
.
   ZAJÍMAVOSTI Z MHD  
   ANKETY, TESTY, HRY, UŽITEČNÉ  





© Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
Stránky založeny 12. 2. 2001


             Úvodní stránka / Kontakt a diskuze  

NÁZORY, DOTAZY, KOMENTÁŘE

NÁPOVĚDA K TÉTO INTERNETOVÉ STRÁNCE:
Na této a ostatních souvisejících stránkách jsou uvedeny názory, dotazy a komentáře k těmto stránkám.
I vy můžete přispět zasláním zprávy elektronickou poštou na adresu provozovatele těchto stránek, uvedené pod odkazem Kontakt.
UPOZORNĚNÍ:
Provozovatel stránek si vyhrazuje právo obsahové korekce došlých dotazů (neplatí pro příspěvky na K-reportu). Text, který je v rozporu s právními normami a etikou, nebude zveřejněn, stejně jako text, jehož obsah není zaměřen na problematiku MHD především ve Žďáru nad Sázavou (nejsou zde taktéž uvedeny konkrétní dotazy, jako například na dopravní spojení v rámci MHD apod). Dotazy + odpovědi k platebním (čipovým) kartám jsou pod odkazem Platební (čipové) karty.
.

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400../.1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800

800) Názor (plné znění) - zveřejněno 29. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ferniii: Stihaj to i jine linky k Tokozu. U nekterych linek ale zpozdeni je, bohuzel."
taky ze Zdaru


799) Názor (plné znění) - zveřejněno 29. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ferniii: Stihaj to i jine linky k Tokozu. U nekterych linek ale zpozdeni je, bohuzel."
ze Zdaru


798) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Třeba obě "jedničky" ve dvě od Tokozu jedou přes Vysočany a jejich zpoždění je minimální - vlaky se stíhaj."
Ferniii


797) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"w3c: jak co ... treba linka 5 je v pohode, jezdi pres lucni ulici"
1234567890


796) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C a Wencák: Ve špičkách je to občas více jak 10 minut, mimo špičky v jednotkách minut. Spoléhat se na to, že stihnu přestoupit z MHD na rychlík, teď nejde."
jirka55


795) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pokud jsem správně viděl, druhý s nových nízkopodlažních Mercedesů ZDARu je v polepu. Jedná se o polep ZDAR/Autoškola Vysočina."
Ferniii


794) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: Jasně, ve špičkách v pracovních dnech to tak bude. Mě šlo o zkušenosti ostatních se zpožděním autobusů, jestli se to liší od mých zkušeností. Prostě rychlíky na nádraží se nedají od MHD stíhat, to zpoždění MHD je dost velký."
W3C


793) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Záleží podle denní doby, ve špičkách to může být i desítky minut, když se nezadaří. Ještě, že MHD může jezdit aspoň Studentskou ulicí."
Wencák


792) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 4. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Kolik je teď průměrné zdržení autobusů MHD Žďár kvůli uzavírce v centru města? Já tipuju 5-10 minut."
W3C


791) Dotaz (plné znění)
    Chtěl bych se vás zeptat z jakého důvodu v ulici VNITŘNÍ autobus pernanentně odjíždí o cca 4 minuty dříve, než je na plánu. Tento autobus má odjíždět v 6:20 smér autobusové nádraží a mnohdy již v 6:16 nebo v 6:17 po něm není ani památky. Každý den, co nestihnu tento autobus, přijdu do školy pozdě, protože ať už se vám to zdá možné nebo ne, pro člověka s poraněným kolenem je NEMOŽNÉ aby se za 20 minut (do 6:40) dostal z Vysočan na nádraží. Dnes jsem kvůli opětovnému dřívějšímu odjetí zmeškal rozdílové zkoušky a je dost možné, že jsem kvůli neochotě řidiče/ů dodržovat odjezdy dostudoval! Takže pokud to opravdu není tak nesplnitelné, prosil bych vás o dodržování časů, které jsou uvedeny v jízdním řádu. Děkuji mnohokrát.
J.Š., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Svůj dotaz jste odeslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Kontaktní informace na kompetentního pracovníka dopravce nebo Městského úřadu naleznete pod odkazem "Kontakt", zkuste ho prosím přímo kontaktovat.


790) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Balie atha: No tak samozřejmě, že v Jihlavě se vozový park obnovuje jen díky dotacím z EU. A je to jen díky tomu, že je DP majetkem města. 

No a taky asi bude MHD v Jihlavě více využívána. Počítam - li počet obyvatel Třebíče +/- 37 000 a Jihlavy +/- 50 000, tak v Třebičí připadá na jednoho obyvatele 95 cest za rok a v Jihlavě 274 cest za rok. 

Pokud Třebíč platí každý rok 2 nové autobusy (5 mil/kus celkem 10 mil), tak po odečtení vychází dotace na 21,5 mil. Potom je tedy dotace 23 Kč/km a 6 Kč/cestujícího, což jsou čísla podobná Jihlavě. 

Pro srovnání Karlovy Vary a Děčín, což jsou podbně velká města jako Jihlava a obě mají městské dopravní podniky doplácely v roce 2010 na MHD 62,5 mil resp. 52 mil a vozový park obnovují bez spoluúčasti EU. U těchto měst bohužel nejsou údaje o počtu přepravených cestujíích a ujetých km. Troufám si ale tvrdit, že v obou městech je rozsah MHD stejný jako v Jihlavě. Ať si tedy udělá obrázek každý sám. 

David: Celkové náklady DP Jihlava (včetně údržby trolejového vedení) byly v roce 2011 128 miliónu. těžko lze určit jestli byly náklady na údržbu trolejového vedení hrazeny z výnosů z jízdného či z dotací od města. Údržba trolejového vedeníje schována v nákladech na materiál a mzdových nákladech."
Sxman


789) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Sxman: Do té částky 58,4 mil. Kč jsou/nejsou zahrnuty náklady na údržbu trolejového vedení pro trolejbusy? 
Pokud ne, jaká je roční výše těchto nákladů?"
David


788) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Sxman: Myslím, že rozdíl v úhradě prokazatelné ztráty a tím i cena za ujetý km je celkem jasná. Město Třebíč totiž v poskytnuté dotaci platí i pravidelnou obnovu vozového parku 2-3 vozy ročně. Když si v Jihlavě dopočítáte tu průměrnou dotaci na rok a rozpočítáte na počet ujetých kilometrů, dostanete částku (hrubý přepočet) 35 Kč/km."
Baile atha


787) Názor (kráceno) - zveřejněno 28. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Balie atha: Je to úhrada prokazatelné ztráty ze strany magistáru města Jihlavy a obcí, do kterých MHD zajíždí. Dotace EU, pokud vím nejsou započítané nikde. V hospodaření podniku jsou zahrnuty pouze náklady na spolufinancování. dotace z EU poskytnuté DP jihlava viz. odkaz 

Je fakt, že v letech 2006-2012 přiteklo do jihlavské MHD z evropských penězovozů více než 300 mil. Kč. (průmerně 43 mil/rok). To bylo samozřejmě umožněno pouze tím, že se jedná o městem vlastněný podnik. Díky tomu taky zatím nedošlo k prodeji DP ICOMu, o čemž se velice vážně uvažovalo před pár lety."
Sxman


786) Názor (kráceno) - zveřejněno 28. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Sxman: Jsou v dotaci 58,5 mil. Kč započítány příspěvky EU na obnovu vozového parku? "
Baile atha


785) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pro srovnání DP Jihlava rok 2011 (dle výroční zprávy za rok 2011, volně k nahlédnutí na portálu justice.cz) 

ujeté km: 2,8 mil (autobusy a trolejbusy takřka půl a půl) 
přepravené osoby: 13,7 mil 
prokazatelná ztráta 58,5 mil 

pokud to přepočtu, tak v Třebíči je dotace 34 Kč/km a 9Kč/cestujícího. V Jihlavě 21 Kč/km a 4 Kč/cestujícího. 

Srovnávám sice rok 2011 v Jihlavě s rokem 2012 v Třebíči, ale aspoň pro ilustraci to stačí. V Jihlavě je DP 100% vlastněnn městem a z vlastní podnikatelské činnosti vydělal v roce 2011 23 miliónů, kterými je "dotována" MHD. V Třebíči ICOM taky něco vydělá z vlastní činnosti ale MHD tím určitě nedotuje..."
Sxman


784) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: v roce 2012 jsme přepravili okolo 3,5 mil. osob, bylo ujeto 915 tis. km, kompletní náklady takto zveřejnit nemohu, ale dotace města byla 31,5 mil. Kč. 

david: bohužel dotační možnosti pro 100% firmu, která provozuje dopravu v závazku veřejné služby jsou dost omezené. Lepší je táborská cesta s přímou účastí obcí v majetkové struktuře dopravce, nebo městský dopravní podnik."
Baile atha


783) Názor (plné znění) - zveřejněno 27. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Těch 39,4 mil. Kč je výše dotace pro rok 2013. V roce 2012 bylo v příslušné kolonce rozpočtu (strana č. 10) uvedeno 31,5 mil. Kč. 

Počet autobusů zajišťujících provoz MHD Třebíč se za uplynulé dva roky snížil, a to z 27 na současných 24 (nikoliv 25; k poklesu počtu vozidel na 24 došlo po přesunu této turecké pomsty do Jindřichova Hradce); navíc kromě 27 městských autobusů tehdy byl provoz MHD doplňkově zajišťován autobusy TRADO BUS (jeden spoj linky č. 2 v ranních hodinách, jeden spoj linky č. 8 po 14. hodině). 

K té výši dotace: dva nové autobusy ročně (při úvaze, že 1 autobus by těch 12 let v provozu vydržet měl a že pro pokrytí vozby všech spojů je potřeba 24 vozidel) jsou pouhou přirozenou reprodukcí. Domnívám se, že něco takového by nemělo být z kategorie "ambiciózní plán". 

Zde mě ještě napadá možnost, jestli nejsou náklady na 1 km v Třebíči tak vysoké mj. proto, že autobusy jsou pořizovány výhradně ze zdrojů dopravce, zatímco v některých jiných městech na pořízení autobusů přispívá EU (tzn. o to menší částka se pak rozpouští do odpisů a tedy i do celkových nákladů)? "
David


782) Názor (plné znění) - zveřejněno 27. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"David, Baile atha: Zajímavý srovnání.
Jestli to správně chápu, tak i v roce 2012 byla dotace 39,4 milionu. A ty další data, co se o ně zajímal Wencák, to asi není možný zjistit nikým z přítomných. Tedy za rok 2012 počet přepravených lidí, ujetý kilometry případně náklady. Byly by to pro všechny zajímavý informace, aneb nemožný ihned a zázraky do 3 dnů. Taky by mě to zajímalo."
jirka55


781) Názor (plné znění) - zveřejněno 27. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"V Třebíči jsou dlouhodobě tržby okolo 18,- Kč/km, dotace okolo 41,- Kč/km. Výše dotace je ovlivněna ambiciózním plánem na pravidelnou obnovu vozového parku (2-3 autobusy ročně). Nízké tržby vychází hlavně z výšky jízdného, které je jedno z nejnižších v ČR. Počet autobusů je 25, turnusová potřeba 22."
Baile atha


780) Názor (plné znění) - zveřejněno 27. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"A co se týče těch čísel ze Žďáru nad Sázavou - zajímavá čísla. Rozdíl mezi náklady a tržbami na 1 vozokm jen 20 Kč a pár haléřů; celková výše úhrady 6 mil. Kč... 

Schválená výše úhrady za MHD by v Třebíči měla pro rok 2013 činit 39,4 mil. Kč (viz strana č. 9; nevím ale přesně, kolik vozokm má být letos najeto a kolik tedy činí přesná výše dotace po přepočtení na 1 km. 

Ale pozor, například v roce 2008 byla výše dotace do MHD Třebíč "jen" 22 mil. Kč; vysoké částky (jak v absolutních, tak i v relativních číslech), které dopravce v posledních letech požadoval po městě, byly před 2 - 3 lety docela propírané, viz například http://zpravy.ihned.cz/c1-51609100-trebic-pohrozila-ze-zrusi-zaka zku-dopravce-razem-zlevnil-o-90-milionu. Za zmínku v tom článku stojí skutečnost, že výše úhrady na 1 vozokm v MHD Znojmo tehdy měla činit jen necelých 21 Kč/km (a to už se jednalo o dobu "po ČASu", tzn. mj. s moderními autobusy)."
David


779) Názor (plné znění) - zveřejněno 24. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: To je pravda, peněz teď město vydalo až moc, tak asi začne šetřit. Snad nenechají MHD ve Žďáře vyhladovět, už takhle je to ekonomicky problém provozovat MHD. 
U těch Třebíčáků si nejsem jistý, jestli se někomu z nich podaří ty čísla získat, je to přeci jen mít šanci být u zdroje těch čísel. Ale třeba budeme mile překvapeni, taky bych byl na ty čísla zvědavý."
W3C


778) Názor (plné znění) - zveřejněno 24. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Mám obavu, že se město opravou bazénu, mostem na Klafar a dalšími akcemi finančně vyčerpalo, takže teď bude šetřit. Pokud něco přidá na dotaci na MHD, tak nejdříve v rozpočtu na rok 2014. Chudobinec to je, o tom žádná, v jiných městech by za ty peníze dopravci ani nehnuli prstem. 

Dotaz na Třebíčáky, těch je tady v diskuzi hodně: Kolik dalo město na městskou dopravu v Třebíči peněz z rozpočtu v loňském roce a kolik se loni ujelo kilometrů a kolik bylo přepravených lidí, případně jaký byly náklady? Změnila se dotace z rozpočtu města pro rok 2013? A ještě, kolik má Třebíč teď obyvatel. Jen pro srovnání mezi Žďárem a Třebíčí, podle mě je MHD ve Žďáře fakt dost podfinancovaná. Dík."
Wencák


777) Názor (plné znění) - zveřejněno 23. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Na webu pro MHD Žďár je u dolní tabulky vidět problém v tom, že tržba na kilometr klesá a naopak náklady na kilometr stoupají. Nevíte někdo, jestli se ještě letos nenavýší dotace města na MHD? S tou almužnou, co město na MHD dává, to asi dlouho takto nepůjde."
W3C


776) Dotaz (kráceno)
    Berete do práce řidiče autobusu??
M.H., ?
Odpověď: Dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Kontaktujte prosím příslušného pracovníka dopravce.


775) Názor (plné znění) - zveřejněno 10. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Na internetových stránkách Žďáru n.S. je informace, že od poloviny března do konce října bude kvůli stavbě nového mostu na Klafar uzavřena část Libušínské ulice. To znamená, že na zastávku Libušínská nebudou autobusy MHD zajíždět. Zastávka by měla být přesunutá provizorně na parkoviště před hotelem Jehla."
W3C


774) Názor (plné znění) - zveřejněno 9. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka 55: Žďár a výmluvy v dopravě včetně MHD, to je bohužel standard. Podle mě budou jen žvanit a stejně na monitoru nechají jen linkový autobusy."
šnek 007


773) Názor (plné znění) - zveřejněno 6. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C, Wencák: Tady není o čem diskutovat, informace o odjezdech MHD na ten monitor patří, technicky to určitě provést jde. Všechno ostatní jsou jenom výmluvy."
jirka55


772) Názor (plné znění) - zveřejněno 3. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: V tomto podle mě nemá být diskuze, jestli na monitoru mají nebo nemají být odjezdy MHD, ale jak rychle je to možný udělat. Technicky to určitě možný je, dnešní počítače běžně umí mít různý výstupy na dva monitory. A to, že se toho chytil žďárský Odbor rozvoje a územního plánování, to je špatný. Vždyť jak dlouho už slibují, že se bude něco dělat s "dočasným" přesunutím zastávky Havlíčkovo náměstí a pořád nic, pořád tam je rezne přenosný označník."
W3C


771) Názor (plné znění) - zveřejněno 3. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Ale stěžovatel v dotazovně má pravdu. Venku je 16 řádková informační tabule s odjezdy linkových autobusů, v nádražní hale potom dva monitory, které jsou fakt pár metrů od sebe a ukazují na 7 řádcích úplně stejné informace o odjezdech taky linkových autobusů. Před vstupními dveřmi, nad kterými je jeden z monitorů, fakt teď odjíždí jenom MHD, takže je to postavený na hlavu. A protože se do všeho vložil žďárský Odbor rozvoje a územního plánování, tak je skoro jisté, že se toto nepovede a přetrvá tahle kocourkovština. U těch jejich odpovědí člověk neví, jestli se má smát nebo brečet, nebo spíše jestli má nevěřícně koukat nebo z toho zvracet. Ale čemu se divit, jsme ve Žďáře, nic zvláštního, tady se hledají důvody proč něco nejde místo toho, aby to šlo."
Wencák


770) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 3. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ve žďárské dotazovně je teď polemika nad informačními monitory, že ani jeden není pro MHD. Odpovědi ze strany městského úřadu nejsou vůbec nadějný."
W3C


769) Dotaz (kráceno)
    Kdo vymyslel přímo hlavou dát do vestibulu železničního nádraží dva stejný monitory, kde ani jeden neukazuje, jak odjíždí MHD? To si snad děláte srandu. :-(
D.S., Žďár nad Sázavou
Odpověď: viz odpověď na dotaz 768.


768) Dotaz (kráceno)
    V hale nádraží nad východem jsou odjezdy linkových autobusů místo MHD, proč?
P.?., ?
Odpověď: Dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Kontaktujte prosím příslušného pracovníka Městského úřadu Žďár nad Sázavou.



767) Názor (kráceno) - zveřejněno 7. 2. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"David: Jak je psáno na nezávislém webu, tak kvůli zjednosměrnění jedné silnice můžou autobusy MHD jezdit jen v jednom směru, v opačným směru můžou jezdit jen oklikou a zastávku Brněnská musí vynechat. Jeden jízdní pruh té silnice je totiž až do příští neděle pro parkování aut diváků mistrovství, které sváží autobusy až na místo závodů."
W3C


766) Názor (kráceno) - zveřejněno 7. 2. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"MS konané v cca 15 km vzdáleném městečku takto negativně ovlivňuje i provoz ve Žďáru nad Sázavou? 
Z jakého konkrétního důvodu tam bylo toto opatření zavedeno?"
David


765) Názor (plné znění) - zveřejněno 7. 2. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Zdarak: Na webu města, co asi je zmiňovaný, to mají blbě v tom, že jde jen o některé spoje linek 3C a 5, co přes Brněnskou ve směru do centra nepojedou. Ale linky 3B se to vůbec nedotkne, protože ta se může otočit na kruhovém objezdu u železniční trati. Na nezávislém webu jsem se díval, tam to mají správně."
W3C


764) Názor (plné znění) - zveřejněno 7. 2. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ode dneska do pristi nedele nebude kvuli mistrovství v biatlonu obsluha zdarske zastavky MHD Brnenska pro smer do mesta."
Zdarak


763) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 1. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: Město se k tomu musí postavit, protože nejpozději po výstavbě mostu na Klafar nebo obchoďáku TESCO stejně trasování linek musí změnit. Snad se postaví rozumně, existuje ten návrh na zlepšení vedení linek připravený pracovní skupinou a je "na zlatém podnosu", jen to vzít."
W3C


762) Názor (plné znění) - zveřejněno 20. 1. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: MHD není ve Žďáře priorita, byl bych s tím optimismem opatrný. Nějaký označníky budou, ale zázraky bych nečekal. Spíš by mě zajímalo, jak se město postaví k návrhu linek."
Wencák


761) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 1. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Nevím přesně, kde se chystají, ale když je v rozpočtu města na rok 2013 počítáno půl mega na rekonstrukci zastávek MHD, tak se tam snad nějaký nový označník objeví. Minimálně bych to viděl na rekonstruovaný zastávky na ulicích Horní a Neumannova, kde snad po rekonstrukci nebudou vracet rezavý označníky."
W3C


760) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 1. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: To jsou myšleny novější označníky jako třeba před spořitelnou nebo na Žižkově ulici? Kde se chystají, protože o ničem se nemluvilo?"
jirka55


759) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 1. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Mě tam chybí taky rekonstrukce zastávky Neumannova, nějaké označníky a další. 
Úředníci loni netvrdili, že se zastávka Revoluční bude stavět v roce 2013, ale "příští rok". Takže musíme věřit, že to bude příští rok. Za rok uvidíme, jestli to bude zase příští rok."
W3C


758) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 1. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Nějak mi tam pro rok 2013 chybí nová zastávka MHD na ulici Revoluční. Loni v Dotazovně úředníci tvrdili, že se bude stavět v roce 2013."
jirka55


757) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 1. 2013 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: Ani odpověď na druhý dotaz z Dotazovny k MHD není lepší."
W3C


756) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"V Dotazovně na webu města Žďáru je ke dni 26.12. dotaz s názvem Návaznost spojů MHD a ČD. Odpověď úředníka na tento dotaz je přímo odstrašujícím případem, jak MHD řešit. Podle toho taky MHD ve Žďáře vypadá jak vypadá. Hlavně nic v MHD neměnit, ještě by si úředníci přidělávali práci."
Wencák


755) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Nová čekárna pro MHD je i na autobusovém nádraží."
W3C


754) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ve Žďáře jsou 2 nové čekárny a nový označník MHD na zastávce Žižkova, na straně blíže ke tvrzi."
jirka55


753) Názor (plné znění) - zveřejněno 15. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Asi právě proto, že ten návrh je celkem slušný, což ve Žďáře není běžné, a to nejen v dopravě, v MHD to platí dvojnásob."
W3C


752) Názor (plné znění) - zveřejněno 10. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: školní vyvážka :-)
Mě spíš zajímá, proč se jízdní řády MHD nezlepšily ještě více, když celkem slušný návrh existuje."
jirka55


751) Názor (plné znění) - zveřejněno 9. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Novináři neumí počítat do 4, protože nejak nepočítali na MHD Žďár spoj linky 2B, co jede v 7:50 od Pilské nádrže a je po osmé na autobusovém nádraží. Je dost možný, že jenom věřili tomu, co prohlásili "odborníci" z Městského úřadu, ale měli si to ověřit. Hlavně ta " školní vyvážka", to musel napsat fakt "odborník"."
W3C


750) Názor (plné znění) - zveřejněno 3. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C, Wencák: Mě se ty masivní rámy označníků taky nelíbí. Ty předchozí nebyly sice nic extra, ale i přesto mnohem lepší než tyto. 
W3C: Dobrý postřeh, na stanovištích pro MHD by opravdu měly být podle normy čtvercové dopravní značky zastávky. Na to asi někdo zapomněl."
jirka55


749) Názor (plné znění) - zveřejněno 1. 12. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: Ale já jsem nepsal, že se mi označníky na AN líbí. Podle mě je to taky hnus. A hlavně označníky na stanovištích pro MHD mají dopravní značku pro linkovou dopravu a ne pro MHD."
W3C


748) Názor (plné znění) - zveřejněno 30. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Ty označníky jsou hnus. Mají tak masivní rámy, že po nárazu by snad zastavily i tank. To se zase ve Žďáře něco "povedlo". Jdu blejt, velebnosti."
Wencák


747) Názor (plné znění) - zveřejněno 29. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Na webu pro MHD Žďár jsou už nové jízdní řády. 
Na opravovaném autobusovém nádraží ve Žďáře se chystají nové označníky pro MHD, bude to asi od nových jízdních řádů platných od příští neděle."
W3C


746) Názor (kráceno) - zveřejněno 26. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Nepomůžu, zatím se to neví, jak to bude. Na IDOS pořád nic."
jirka55


745) Názor (plné znění) - zveřejněno 24. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Nemáte někdo nový jízdní řády MHD Žďár s platností od prosince? Na IDOS pořád toto není, skoro všechno ostatní ale už tam je."
W3C


744) Názor (kráceno) - zveřejněno 23. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: To je jasné parkování na zastávce. Kdepak asi byla městská policie? 
To pak může mít MHD Žďár kupu nízkopodlažních autobusů, ale když autobus nezastaví u chodníku a lidí vystupují na silnici, tak je asi něco špatně."
jirka55


743) Dotaz (kráceno)
    Co se chystá nového v jízdních řádech?
D.S., Žďár nad Sázavou
Odpověď: viz odpověď na dotaz 734.


742) Názor (kráceno) - zveřejněno 18. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ferniii: Jak o kousek výš modrým písmem cituje jirka55 zákon, tak od označníku by 30 metrů mělo být volno bez parkujících aut. A to zdaleka není."
W3C


741) Názor (plné znění) - zveřejněno 18. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C : Zrovna na Wonkově a u Žďasu je pro autobus vyznačeno stání, ne? A tam stávat auta nevídám. Ale tím samozřejmě netvrdím, že tam nestávají."
Ferniii


740) Názor (plné znění) - zveřejněno 16. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: To by ale museli řidiči aut co tam parkují platit pokuty za nesprávné parkování. Těch zastávek MHD ve Žďáře s těmito problémy je více - před Žďasem, Wonkova a další."
W3C


739) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Je to prostor zastávky, tak tam auta stát nemůžou. Podobná potíž je i na zastávkách Studentská a Brodská. 
Zákon č. 361/2000 Sb. 
§ 27, odst. 1: 
Řidič nesmí zastavit a stát: 
f) u zastávky tramvaje, autobusu nebo trolejbusu bez nástupního ostrůvku v úseku, který začíná dopravní značkou "Zastávka autobusu", "Zastávka tramvaje" nebo "Zastávka trolejbusu" a končí ve vzdálenosti 5 m za označníkem zastávky, a tam, kde taková dopravní značka není, ve vzdálenosti kratší než 30 m před a 5 m za označníkem zastávky; je-li prostor zastávky vyznačen vodorovnou dopravní značkou "Zastávka autobusu nebo trolejbusu" nebo "Zastávka tramvaje", platí tento zákaz jen pro vyznačený prostor,"
jirka55


738) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Fotka č.6 : Je to pouze parkoviště pro auta. Označník říká, v jakých místech autobus staví."
Ferniii


737) Názor (plné znění) - zveřejněno 11. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Podle hloubky a tvaru zálivu to spíš vypadá, že to je normální parkoviště, ani chodník tam není. Označník spíš jen ukazuje místo, kde asi tak přibližně autobus zastaví. Nevím, nejsem místní."
R_b


736) Názor (plné znění) - zveřejněno 11. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"R_b: Dobrý fotky. Ale u fotky 6 snad nemůžou auta stát v zastávce, nebo se to jako zastávka už nepočítá?"
W3C


735) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Něco z MHD Žďár nad Sázavou"
R_b








734) Dotaz (kráceno)
    Už se bude vědět kdy budou nové jízdní řády MHD?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Zatím toto není k dispozici, budete muset ještě počkat.


733) Názor (plné znění) - zveřejněno 5. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Tady mi někdo mluví z duše. Už aby to bylo a MHD jezdilo podle návrhu."
jirka55


732) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: Tak nějak pořád doufám, že návrh na změnu linek MHD bude co nejdříve skutečností, včera bylo pozdě."
W3C


731) Názor (plné znění) - zveřejněno 4. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Podle toho co vím, tak se nic novýho nechystá. Libil by se mi ten návrh na změnu linkového vedení MHD Žďár, ale je to asi odložený na neurčito."
Wencák


730) Názor (plné znění) - zveřejněno 3. 11. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Za měsíc budou nové jízdní řády. Chystá se pro MHD Žďár něco nového?"
W3C


729) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: To si myslím taky. Je konec října a to ve Žďáře může napadnout sníh jako v jedné z předchozích zim, který se může držet celou zimu. Když budou potom chtít něco dělat, tak až sníh roztaje, bude vidět nekvalitní práce, protože se třeba budou vlnit dlaždice na chodnících u stanovišť."
W3C


728) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C, jirka 55: A to bude MHD od nádraží jezdit ze dvou stanovišť i přes zimu? Vždyť to do sněhu nemůžou stihnout."
Wencák


727) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka55: Třetí stanoviště bude původní stanoviště číslo 5 pro linkovou dopravu. Ale kdy to bude to je otázka, zatím se proto jezdí ze dvou stanovišť."
W3C


726) Názor (plné znění) - zveřejněno 24. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Ale jezdí se jen ze dvou stanovišť. Předtím se jezdilo ze třech. Kde je to třetí stanoviště, jak se slibovalo?"
jirka55


725) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"MHD ve Žďáře už sice zase jezdí ze stanovišť před výpravní budovou ŽST, ale jsou tam jen provizorní označníky a celkově ten terén je problémem, protože dlažba je podle mě nedokončená. Až si tam někdo zláme nohu ..."
W3C


724) Názor (kráceno) - zveřejněno 12. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Druhý nový Mercedes je stále bílý. Tu reklamu má Citaro "dvoudveřák", mimochodem docela hezká. Viděno dnes na vlastní oči."
R_b


723) Názor (plné znění) - zveřejněno 10. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Už i druhý z nových žďárských Mercedesů pro MHD se pyšní reklamním polepem. Viděno sice z dálky, ale na 99% je to na OC Žďár."
Ferniii


722) Názor (plné znění) - zveřejněno 9. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: To je škoda, myslel som, že realizácia návrhu bude len otázkou niekoľkých mesiacov, najlepšie od zmeny cestovného poriadku. Zmena by MHD Žďár mohla veľmi pomôcť."
Jano


721) Názor (plné znění) - zveřejněno 8. 10. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: Oznámení o změnách z čekáren už někdo strhal. 
Od středy 10.10. budou zase spoje linek MHD Žďár nad Sázavou odjíždět na Autobusovém nádraží z rekonstruovaných stanovišť před budovou železniční stanice."
jirka55


720) Dotaz (kráceno)
    Prijimate do pracovniho pomeru ridice autobusu??
T.V., ?
Odpověď: Dotaz jste zaslal na nezávislé internetové stránky pro MHD Žďár nad Sázavou. Kontaktujte prosím příslušného pracovníka dopravce.


719) Názor (plné znění) - zveřejněno 30. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pokud jste to někteří ještě nezjistili, tak kvůli ukončení uzavírky Žižkovy ulice už od pátku jezdí MHD ve Žďáře podle původních jízdních řádů. Na všech označnících jsou kompletně vylepený nově vytištěné zastávkové JŘ. Jenom si nějak nevzpomněli, že oznámení o změnách vylepovali i na čekárny zastávek, takže to někde ještě zůstalo."
W3C


718) Názor (plné znění) - zveřejněno 30. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Jano: Mě se taky návrh změny linkového vedení MHD Žďár líbí, ale kdy se bude realizovat a jestli vůbec, to je ve hvězdách. Žďár je město, kde pořád nic nejde, pro dopravu a hlavně MHD to platí několikanásobně."
Wencák


717) Názor (plné znění) - zveřejněno 28. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Jano: To záleží na městě, jak se k tomu oni postaví. Čím dříve se tak bude jezdit, tím lépe."
W3C


716) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Chcem sa opýtať, ako to vyzerá s realizáciou návrhu na zmeny v linkovom vedení MHD Žďár? Štúdiu som si prezeral a páči sa mi. Ďakujem za odpoveď."
Jano


715) Názor (plné znění) - zveřejněno 14. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"jirka: Bližší informace už jsou, někdo se na to ptal v Dotazovně na internetových stránkách města. Celá odpověď je takto: 
Dobrý den, linkou 4C budou po dobu uzavírky křižovatky ulic Brodská a Revoluční obsluhovány pouze zastávky MHD Okružní, dolní a Okružní, rozc. Hamry. Autobusy se budou jezdit otáčet na čerpací stanici ÖMV a pak budou obsluhovat zastávky. Je to jediná možnost, jak alespoň v takto omezené míře obsluhovat sídliště Stalingrad. Na těch několik dnů nebudeme dělat objížďkový jízdní řád objížďkového jízdního řádu, jen se zruší zastávky Brodská, obch. domy (přesunutá) a Okružní, horní. Ihned po znovuotevření křižovatky budou tyto dvě zastávky znovu obsluhovány. Vzhledem k plánovanému dřívějšímu otevření ulic Žižkova a Brodská a při nutnosti dodržení legislativních kroků u veřejné autobusové dopravy přepokládáme návrat do běžného režimu k 1. 10. 2012."
W3C


714) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ve Žďáře od 19. 9. 2012 do 25. 9. 2012 pro autobusy uzavírka křižovatky Brodská-Revoluční, linka MHD 4C bude ve Žďáře 3 jezdit jinak. Bližší informace zatím nejsou."
jirka55


713) Názor (plné znění) - zveřejněno 3. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: K těm zastávkovým stanovištím na autobusovém nádraží: Zůstanou pro MHD stanoviště číslo 2 a 4. Stanoviště 3 v oblouku se zruší a místo něho se bude pro MHD používat stávající stanoviště 5, které je dnes jen pro linkovou dopravu. Pro MHD proto zůstanou zase dohromady celkem 3 stanoviště."
W3C


712) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Ještě dodám, že se jedná o reklamu na Autobazar Vysočina."
Fernii


711) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: A je to zrovna naopak.. 4J8 1902 má reklamu a 1903 nemá."
Fedos


710) Názor (plné znění) - zveřejněno 2. 9. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Pro ty, co to neví, tak 4J8 1903 ze žďárské MHD má celovozovou reklamu. 4J8 1902 je zatím bez reklamy. 
Mno, asi budou novinky ohledně zastávkových stanovišť na Autobusovém nádraží, něco už o tom psali i na webu města Žďáru."
Wencák


709) Názor (plné znění) - zveřejněno 26. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Wencák: Že by to jako byl úmysl postupný rušení MHD? To snad zatím ne, to bych těch škrtaných spojů muselo být asi víc."
W3C


708) Názor (plné znění) - zveřejněno 25. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor123, W3C: Posílit zajíždění na Vodojem, jsem pro. Jinak je to jen plíživé ořezávání výkonů na linkách. Není to náhodou úmysl, když město proti tomu nic nenamítá?"
Wencák


707) Dotaz (kráceno)
    Teď se mění jízdní řády. Já už se v tom vůbec nevyznám. Co se mění?
P.R., Žďár nad Sázavou
Odpověď: Od 6. 8. 2012 se zavedl objížďkový jízdní řád linky 3B a od 2. 9. 2012 se na lince 1D zruší spoje 3 a 4.


706) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor123: To je pravda, snižuje se počet ujetých kilometrů na spojích. Za rok to určitě dělá spoustu kilometrů, co se takto ušetří. Vodojem schvaluji, tam by to pomohlo. 
autobusek: Omyl, je to úplně jinak. Spoj 7 linky 2B je souběžný se spojem 3 linky 1D a ne spojem 2 linky 1D. A taky spoj 3 linky 1D mezi nádražím a Brodskou nikde nezastavuje. Na zastávkách Nádražní a Dagmarky zastavuje spoj 1 linky 1D, který ale z nádraží odjíždí už v 7:00. Stačí se pořádně podívat do jízdního řádu."
W3C


705) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: A to je problém. Zase se ruší další kilometry, podobně jako se nedávno zrušili 2 školní spoje na lince 2B a zase bez náhrady. Co kdyby se ušetřený kilometry použily na zajíždění spojů 4A na Vodojem?"
Libor123


704) Názor (plné znění) - zveřejněno 21. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: jmenované spoje nebyly souběžné, protože 2B/7 jede přes ul.Strojírenskou kolem PennyMarketu a 1D/2 jel po Nádražní k poště č.1 přes Dagmarky na Brodskou. Ovšem nevyužívaný. Ale klasický souběh to nebyl."
autobusek


703) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"Libor123: Jízdní řád linky 1D se mění proto, že si toho konečně někdo všiml. Od prosince 2010 je tvrdý souběh na trase nádraží - Brodská, protože v 7:40 odjíždí z nádraží a v 7:44 příjíždí na Brodskou úplně stejně 2 spoje. Je to spoj 7 linky 2B a potom spoj 3 linky 1D, který se po příjezdu na Brodskou vrací po prázdnu jako spoj 2 linky 1D zpátky na nádraží. Takže se od září spoje 2 a 3 linky 1D ruší bez náhrady, studenti budou moct jezdit na Brodskou spojem 7 linky 2B. To jim to trvalo, než na to přišli."
W3C


702) Názor (plné znění) - zveřejněno 19. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"W3C: To je dost, že je to napadlo. K firmě ŽĎAS se nedalo včas dojet. 
Neví někdo, proč se od září mění jízdní řád linky 1D?"
Libor123


701) Názor (plné znění) - zveřejněno 13. 8. 2012 na http://www.k-report.net (sekce Autobusy a trolejbusy - Doprava na Vysočině)
"MHD Žďár ... od 6.8. je objížďkový jízdní řád i pro linku 3B."
W3C
 

1-100./.101-200./.201-300./.301-400./.401-500./.501-600./.601-700./.701-800./.801-900./.901-1000./.1001-1100../.1101-1200../.1201-1300../.1301-1400../.1401-1500./. 1501-1600./. 1601-1700./. 1701-1800

.
DALŠÍ STRÁNKY V TÉTO SEKCI:
-.Kontaktní informace
-.Volné sdružení "Za žďárskou MHD"
-.Zasílání novinek e-mailem
-.Spolupracujte s námi
-.Podpořte tyto stránky
-.Články v tisku o MHD
-.Odkazy k MHD a městu
-.Další informace a nezařazené
.
DALŠÍ DOPORUČENÉ STRÁNKY:
-.Jízdní řády linkové
-.Jízdní řády zastávkové
-.Mapa sítě linek
-.Změny v provozu a uzavírky